۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۹۹۶۴۱
اسلام شناس ژاپنی:

سردار سلیمانی قهرمان بزرگ تاریخ است

سردار سلیمانی قهرمان بزرگ تاریخ است
حجت الاسلام ابراهیم ساوادا از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان نام برد و گفت: سردار سلیمانی قهرمان بزرگ تاریخ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم ساوادا" اسلام شناس ژاپنی، از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان بزرگ تاریخی نام برد و گفت: شهید سلیمانی برای کمک و حمایت از مردم سوریه و عراق در این کشورها فعالیت کرد تا از قتل عام و ظلم و جنایت وحشتناک داعش و گروه های تروریستی در منطقه جلوگیری کند.

این اسلام شناس و مترجم قرآن کریم طی سخنانی در نشست " فرهنگ دفاع از وطن و مبارزه با تروریسم" که به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی برگزار شده بود، با اشاره به موضوعات متنوع و مختلف اسلامی، منطقه و ایران به تشریح جایگاه شهادت و شهید در فرهنگ اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام ابراهیم ساوادا گفت: در دیدگاه شیعه، امامان معصوم از معروف‌ترین رهبران و شخصیت ها هستند. امام علی (ع) مهمترین شهید در جهان اسلام است که آرامگاه ایشان در شهر نجف قرار دارد و میلیون ها نفر برای زیارت به این مکان مراجعه می کنند و یکی از مهمترین رویدادها و حوادث تاریخ اسلام در ارتباط با شهادت، حادثه کربلا و عاشورا است.

حجت الاسلام ابراهیم ساوادا با تشریح موضوعات مختلف از جمله شهادت امام علی(ع)، امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) و پیام الهی و ارزشی آموزه های دینی، به اقدامات تروریستی و جنایت های گروه تروریستی داعش علیه مسلمانان، مسیحیان و دیگر پیروان ادیان در منطقه اشاره کرد و افزود: مهمترین پیام دین اسلام این است که به عنوان یک انسان نباید در مقابل خشونت و ظلم خاموش بود و ایرانی‌ها در مقابل ظلم داعش ایستادگی کردند.

اسلام شناس ژاپنی با اشاره به ظلم ستیزی مردم ایران، تصریح کرد: ایران از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و می کند و سردار قاسم سلیمانی پیام امامان معصوم و ارزش های الهی را در دفاع از وطن و ملت مظلوم منطقه دنبال کرد و در این راه شهید شد.

حجت الاسلام ابراهیم ساوادا افزود: مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق با شکوه فراوان برگزار شد و باید گفت سردار سلیمانی در واقع یک قهرمان بزرگ تاریخی است.

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در ادامه سلسله نشست های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین ویژه برنامه های مناسبتی خود، نشست تخصصی "فرهنگ دفاع از وطن و مبارزه با تروریسم" را به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها و چهره بین المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روز شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار کرد.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در نشست تخصصی "فرهنگ دفاع از وطن و مبارزه با تروریسم" که به صورت مجازی با حضور تعدادی از علاقه مندان ایرانی و ژاپنی برگزار شد، در ارتباط با جایگاه و نقش تاثیرگذار این شخصیت بزرگ در مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در منطقه و جهان مباحثی مطرح و در بخش های مختلف نیز نماهنگ ها و فیلم هایی درخصوص شهادت ایشان، برگزاری مراسم میلیونی و باشکوه تشییع و بدرقه پیکر شهید سلیمانی در ایران و عراق، اجرای برنامه های تکریم و ادای احترام در کشورهای مختلف و ... با توضیحات ژاپنی به نمایش در آمد.

در ابتدای این نشست و پس از توضیحات مرتبط با فعالیت ها و برنامه های رایزنی فرهنگی و همچنین معرفی شماره ۵ مجله تخصصی "ایران" رایزنی فرهنگی از مجموعه ایران شناسی و اسلام شناسی، حسین دیوسالار رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن برخی از ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح کرد.

دیوسالار گفت: سردار سلیمانی به عنوان یک چهره برجسته، اسطوره و قهرمان ملی در ایران و به دلیل تلاش و رشادت هایی که برای ایجاد صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان داشت، به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، چهره بین االمللی و شناخته شده در جهان است و لذا فرهنگ او مبتنی بر دفاع از وطن، مبارزه با تروریسم و مقابله با دشمنان، فرهنگی شناخته شده و مورد قبول همه آزادی خواهان و حق طلبان در سراسر عالم است.

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن، شجاعت در فرماندهی در عین تواضع و مهربانی را از ویژگی های منحصر به فرد شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی همیشه به عنوان فرمانده اصلی، جلوتر از سربازانش در خط مقدم جبهه حضور داشت، نه این که در جای امن و دور از میدان مبارزه بنشیند و فرمان بدهد.

دیوسالار تاکید کرد: سردار سلیمانی فرماندهی شجاع، مبارزی دلاور، اسطوره ای بی نظیر، قهرمانی ملی، شخصیتی فراملی، چهره ای محبوب، انسانی متواضع، پدری مهربان و الهام بخش برای ایران، منطقه و بسیاری از مردم جهان است که ناجوانمردانه ترور و شهید شد./۹۸۸/

ارسال نظرات