۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۹۹۷۹۷

چگونه برای آزمون کارشناسی ارشد مطالعه کنیم؟

چگونه برای آزمون کارشناسی ارشد مطالعه کنیم؟
یک مشاور تخصصی کنکور درباره نحوه مطالعه آزمون کارشناسی ارشد برای متقاضیان سال آینده توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شروین مسیح درباره نحوه آمادگی داوطلبان برای مطالعه کنکور ارشد سال ۱۴۰۱ گفت: آزمون ارشد در روز‌های پایانی اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و متقاضیان باید برای شروع کار مطالعاتی از هم اکنون برنامه ریزی جدی داشته باشند.

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ آذر آغاز شد و بعد از یک بار تمدید در تاریخ ۲۷ آذر پایان یافت. سازمان سنجش از تاریخ سوم تا ششم بهمن مجدد به داوطلبان فرصت ثبت نام در آزمون مذکور را خواهد داد و تا کنون تعداد  ۴۷۵ هزار و ۱۰۹ داوطلب در آن ثبت نام کرده اند.

او گفت: داوطلبان باید برای مطالعه آزمون ارشد از منابع مختلف مطالعاتی استفاده کنند؛ چرا که این روش باعث آمادگی کامل آن‌ها و کسب رتبه بالا خواهد شد. البته، اگر داوطلبان کنکوری فرصت مناسبی برای مطالعه ندارند، باید بر اساس اولویت اصلی به تست زنی آزمون‌های سال‌های قبلی کنکور بپردازند تا هدف طراحان از سوالات را دریابند و سپس به مطالعه منابع کنکور بپردازند.

این مشاور تخصصی کنکور می‌گوید که داوطلبان باید برنامه ریزی مناسب و سنگین تری را برای مطالعه آزمون ارشد داشته باشند؛ چرا که حجم و تعداد شرکت کنندگان زیاد است و به همین علت شانس قبولی در رشته‌های پرمتقاضی و خاص تا حدودی سخت خواهد بود. متقضیان بایستی حتما از منابع گسترده تری استفاده کنند تا در آزمون موفق شوند و مهارتشان افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات