۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۹۹۹۴۱

شماره جدید فصلنامه «فقه» با توجه به موضوع «سقط‌درمانی» منتشر شد

شماره جدید فصلنامه «فقه» با توجه به موضوع «سقط‌درمانی» منتشر شد
یکصد و هشتمین شماره فصلنامه «فقه» با توجه به موضوع «سقط‌درمانی» از سوی پژوهشکده فقه و حقوق و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر سرویس کتاب و نشر، به همت پژوهشکده فقه و حقوق و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکصدوهشتمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «فقه» مربوط به زمستان ۱۴۰۰ منتشر و مقالات این شماره روی سامانه این نشریه به نشانی http:jf.isca.ac.ir درج شد.

«بازپژوهی ولایت حاکم در صدور حکم به ثبوت هلال و تحلیل گستره نفوذ حکم میان مکلّفان» اثر مهدی درگاهی، «بازپژوهی عین معین و کلی و کارکرد آن در تصحیح قراردادهای پیش‌فروش ساختمان» نوشته علی دیلمی معزی و مهدی نوروزی، «بررسی فقهی حق بر صلح با تأکید بر آیات قرآن کریم» به قلم مهدى فیروزى، «بازنگری کفایت اقرار واحد در ثبوت جرائم حدی قیادت، قذف، شرب خمر و سرقت» اثر حامد حق‌محمدی، محمد محسنی دهکلانی و محمدمهدی زارعی از جمله مقالات این شماره است.

همچنین «ماهیت فقهی ـ حقوقی حق حبس در عقود با نگاهی به اسناد بین‌المللی» نوشته الهه شعبانپور المشیری، مهدی رهبر و محمود ویسی، «مسئولیت مدنی ناشی از اکراه از دیدگاه فقه و حقوق ایران: با تأکید بر قانون مدنی و قانون مسئولیت مدنی» به قلم مهدی عاشوری و مسعود برچخ، «شرطیت عقل، بلوغ و اسلام زوجین جهت تحقق احصان در حد زنا» اثر روح‌الله اکرمی، «سقط درمانی؛ جستاری انتقادی درباره انحصار رضایت مادر در رفع مطلق ضمان سقط (نقد و پیشنهاد اصلاح اثر حقوقی اذن پدر در ماده واحده سقط درمانی)» نوشته طه زرگریان و ایمان کاکاوند از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

این نشریه به همت پژوهشکده فقه و حقوق و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمستان ۱۴۰۰ منتشر و مقالات این شماره روی سامانه این نشریه به نشانی http:jf.isca.ac.ir نمایه شد.

ارسال نظرات