۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۹۹۹۹۳

تا دو سال آینده سه هزار و ۵۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت ساخته خواهد شد

تا دو سال آینده سه هزار و ۵۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت ساخته خواهد شد
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد تاکنون یک هزار و ۸۰۰ مدرسه در کشور ساخته است و بنا دارد که در ۲ سال آینده این میزان را به سه هزار و ۵۰۰ مدرسه افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد ترکمانه شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت شهید مصطفی خمینی (ره) جاورده بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: این بنیاد تعهد کرده که هر تعداد مدرسه کانکسی در استان وجود داشته باشد با مشارکت سازمان نوسازی کشور، به مدارس ساختمانی تبدیل شوند.

وی افزود: بنیاد برکت تا به امروز ۶ هزار طرح اشتغالزا در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی کرده که چهار هزار مورد از آن‌ها اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: ۲ هزار مورد دیگر از آن‌ها هم تا پایان سال اجرایی خواهند شد.

ترکمانه عنوان کرد: این ۶ هزار طرح ۱۸ هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد برای مردم منطقه فراهم کرده است.

وی ابراز داشت: بنیاد برکت در بحث تمرکز بر بنگاه‌های اقتصادی، بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در استان را احیا می‌کند و در سفر اخیر طرح‌هایی همچون واحد تولیدی اب معدنی سی سخت، واحد دامپروری ۱۰۰۰ راسی دهدشت و چندین طرح دیگر احیا شدند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: بیش از ۲۳۰ هزار فرصت شغلی فقط برای امسال توسط بنیاد برکت فراهم شده و برای سال آینده این میران به ۲ برابر افزایش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساختی بنیاد برکت اقدامات قابل توجهی را در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است اظهار داشت: در حوزه عمرانی و زیرساختی بالغ بر ۲۰۰ پروژه شامل ۸۵ مدرسه، ۴۰ پروژه ابرسانی، ساخت چندین حسینیه و مسجد ساخته شده است.

وی عنوان کرد: افزون بر پنج هزار واحد مسکونی نیر توسط بنیاد برکت در این استان با مشارکت بنیاد ساخته شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: بنیاد برکت ۱۲ بیمارستان و ۲۴۰ طرح بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت و درمانگاه در کشور ساخته و در بحث آبرسانی مشکلات یکهزار و ۴۰۰نقطه را مرتفع کرده است.

ظهر امروز مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت شهید مصطفی خمینی (ره) جاورده با حضور مدیرعامل بنیاد برکت کشور افتتاح شد.

مبلغ اعتباری این پروژه ۲۵ میلیارد ریال بوده که از طرف بنیاد برکت و اعتبار ملی تأمین شده است.

مجموع فعالیت‌های بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۵۴ مدرسه، معادل ۲۷۷ کلاس درس است که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس تحویل داده شده که همه آن‌ها در مناطق محروم است.

۳۶ مدرسه کانکسی در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که تبدیل به مدرسه ساختمانی شوند و مدارس کانکسی بیشتر از ۱۵ دانش آموز برچیده خواهد شد.

ارسال نظرات