۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۰۰۱۵۵

ترافیک نسبت به دوره کرونا افزایش یافته است

ترافیک نسبت به دوره کرونا افزایش یافته است
رئیس پلیس راهور تهران گفت: سه میلیون و ۹۰۰ هزار بار خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران در ۹ ماه امسال جریمه شدند و هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دودزا پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سردار محمد حسین حمیدی صبح امروز در نشست خبری درباره وضعیت ترافیکی تهران گفت: ترافیک تهران در سال 1399 به دلیل کرونا کاهش چشمگیری داشت و بخش زیادی از مقوله‌ها که مردم به دلیل تردد با آن دست به گریبان بودند، به چشم نیامد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: پس از واکسیناسیون و برداشتن محدودیت‌ها، ترافیک اکنون نسبت به دوره کرونا افزایش محسوس دارد اما همچنان به دلیل عدم بازگشایی کامل مراکز تحصیلی، ترافیک فاصله 10 درصدی با ایام پیش از کرونا دارد و نسبت به آن زمان کمتر است.

وی درباره وضعیت تصادفات تهران، بیان کرد: در 9 ماه سال 1400 بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، مانند دو سال گذشته روند کاهشی جان‌باختگان تصادفات تهران را شاهد هستیم البته آمار کاهش جان‌باختگان چشمگیر نیست اما می‌شود با اقدامات توسط تمام بخش‌ها تصادفات تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند. در بازه مذکور 154 عابرپیاده معادل 38 درصد، 190 موتورسوار و ترک‌نشین آن معادل 46 درصد و 67 نفر از رانندگان یا سرنشینان وسیله‌ نقلیه معادل 16 درصد در سوانح ترافیکی تهران جان باختند. 42 درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی تهران در بازه مذکور به دلیل عدم توجه به جلو جان باختند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اجرای طرح‌های این پلیس، ادامه داد: در ورودی‌های بزرگراه طرح "جناغی" را اجرا می‌کنیم، در این طرح جلوی رانندگانی را که بخواهند خارج از لاین و صف وارد بزرگراه‌ دیگر شوند، می‌گیریم و پیگیر هستیم شهرداری تهران با نصب دوربین‌های جناغی حضور نیروها را به حداقل ممکن برساند. در این طرح ابتدا آموزش میدانی را آغاز کرده و سپس در صورت عدم تمکین سراغ جریمه 52 هزار تومانی می‌رویم. طرح مذکور در 15 نقطه عمدتاً بزرگراهی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشدید طرح‌‌های پلیس راهور در بزرگراه‌های تهران خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر بالغ بر 500 دستگاه خودرو را توقیف کردیم، این خودروها بیشتر سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی و ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان داشتند، خودروهای مذکور چند ساعت در محل توقیف شده و متناسب با تخلف حتی به پارکینگ هم منتقل شدند.

این مقام انتظامی‌با اشاره به طرح پلیس‌ راهور‌ تهران‌ برای کنترل تردد غیرمجاز در خطوط اضطرار، متذکر شد: در خیلی از نقاط مانند تونل‌ها امکان استقرار عامل انسانی نیست اما پیگیر هستیم نواقص دوربین‌ها در این‌ رابطه برطرف شود و به صورت سیستمی‌ کنترل‌ها‌ را انجام دهیم.

حمیدی یادآور شد: در برخی مقاطع تردد خودروهای سنگین در سطح شهر اجتناب‌ناپذیر است و تردد آن‌ها ضرورت دارد به شرطی که مزاحمتی‌ برای دیگران‌ نداشته باشند اکنون کنترل اینگونه خودروها به صورت میدانی و با نظارت بر شرکت‌هایی که از اینگونه خودروها استفاده می‌کنند، صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: در حوادث گذشته به طور مثال شرکت آسیا بتن به دلیل تصادف میکسر متعلق به این شرکت در اتوبان ستاری و تخلفاتی دیگر، یک‌ سال تعطیل‌ شد و این تبعات رفتار مدیرانی است‌ که‌ مقررات‌ را رعایت نمی‌کنند. 9 شرکت دیگر در حوزه باربری نیز درباره این‌ تخلفات تذکر گرفته و اگر رعایت نکنند، تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه آلودگی هوا تأکید کرد: سه میلیون و 900 هزار بار خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران در 9 ماه امسال جریمه شدند. هزار و 500 دستگاه خودروی دودزا پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت کردند و هزار و 120 دستگاه خودرو که معاینه فنی داشتند و برگه معاینه فنی آنها اعتبار داشت، با کنترل‌های پلیسی برگه معاینه فنی آنها باطل شد اینگونه خودروها پس از دریافت معاینه فنی دچار نقص شدند.

ارسال نظرات