۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۰۰۱۷۶

بیانیه فلسطین در محکومیت سکوت سنگین بین‌المللی در قبال جنایات تل‌‎آویو

بیانیه فلسطین در محکومیت سکوت سنگین بین‌المللی در قبال جنایات تل‌‎آویو
وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای به سکوت بین‌المللی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی اعتراض کرد و افزود: تل‌آویو با این اقدامات دنبال تثبیت آپارتاید است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، سکوت بین‌المللی و آمریکایی در قبال روند شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در قدس نادیده انگاشتن راهکار دو دولتی است.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در ادامه این بیانیه آمده است، رژیم صهیونیستی در حال مسابقه با زمان است تا طرح‌های شهرک‌سازی و استعماری خود را در سرزمین فلسطین اجرا کند و تغییرات بزرگ در واقعیت تاریخی، قانونی و دموگرافی کنونی در کرانه باختری به وجود آورد تا در نهایت درها به روی هر فرصتی برای ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس بسته شود.

در ادامه بیانیه مذکور اعلام شده، این طرح‌های شهرک‌سازی مساحت زیادی از منطقه «ج» را هدف می‌گیرد و اساسا در قدس شرقی و اطراف آن متمرکز است تا حصار شهرک‌سازی بزرگی که قدس را از محیط فلسطینی آن جدا می‌کند، تکمیل شود و محله‌های قدس به جزیره‌هایی تبدیل شود که هیچ ارتباطی با هم ندارند.

وزارت خارجه فلسطین سپس قلدری رژیم صهیونیستی در قدس، تخریب منازل، پاکسازی نژادی، سرکوب و سختگیری‌های اعمال شده علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل و مستقیم این تجاوزها و جنایات در قدس و اطراف آن دانست و افزود، هدف این اقدامات استعماری توسعه‌طلبانه تثبیت اشغالگری، آوارگی شهروندان فلسطینی و تکمیل نظام آپارتاید در فلسطین است.

وزارت خارجه فلسطین سپس از کمیته چهارجانبه صلح خواست نشستی فوری برگزار کند تا مقدمه‌ای برای کنفرانس بین‌المللی صلح باشد.

در پایان این بیانیه اعلام شده، از جامعه بین‌المللی انتظار می‌رود بر رژیم صهیونیستی برای توقف تمام این اقدامات و فعالیت‌های شهرک‌های در سرزمین فلسطین اعمال فشار کند./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات