۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۰۰۱۸۳
امام جمعه شهرستان دالاهو:

رسانه های معاند با شیوه های پیچیده به دنبال تحریف جایگاه زن مسلمان هستند

رسانه های معاند با شیوه های پیچیده به دنبال تحریف جایگاه زن مسلمان هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: رسانه های دشمن با شیوه های پیچیده ای که در پیش گرفته اند به نوعی به دنبال تحریف جایگاه زن مسلمان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب شهرستان دالاهو اظهار داشت: قدرت رسانه ها به حدی بالاست که در سال های اخیر به عینه شاهد تاثیرگذار این حوزه بر معادلات بین المللی هستیم.

امام جمعه شهرستان دالاهو تاکید کرد: از همین رو هرگونه سرمایه گذاری در بخش رسانه یک برگ برنده برای هر کشوری محسوب می شود، تقویت رسانه ها زمینه ای برای توسعه و حتی تغییر معادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریف حقایق توسط رسانه های خبری دشمنان عنوان داشت: متاسفانه باید اذعان کرد که در حوزه رسانه به آن جایگاهی که مدنظر داریم هنوز نرسیده ایم، رسانه ها در کشور شاید از بُعد کمی وضعیت مطلوبی داشته باشند ولی در بحث کیفی روزگار خوشی ندارند.

امام جمعه شهرستان دالاهو تاکید کرد: ضعف رسانه های داخلی در برابر رسانه های خارجی و معاند می تواند زمینه ای برای تحریف حقایق باشد به گونه ای که در سال های اخیر شاهد تحریف بسیاری از داشته های دینی و انقلابی کشور توسط رسانه های معاند بوده و هستیم.

حجت الاسلام ساداتی افزود: یکی از این مباحث که همواره مورد هجمه و تحریف دشمنان قرار می گیرد، مباحث حقوق بشری، وضعیت زنان در جوامع اسلامی و... است، رسانه های دشمن با شیوه های پیچیده ای که در پیش گرفته اند به نوعی به دنبال تحریف جایگاه زن مسلمان هستند و بی شک این کار دشمن با اهداف بلندمدت و کوتاه مدت انجام می شود.

وی گفت: پایمال شدن حقوق زن، عدم مشارکت زنان در ساختار جامعه و... از معروف ترین و بدیهی ترین تحریفات رسانه ای دشمن علیه بانوان و دختران مسلمان است، امروز دشمن شعار دروغین حمایت از حقوق زن مسلمان را به دستاویزی برای فشار بر مسلمین به ویژه انقلاب اسلامی تبدیل کرده است و تاسفبار اینکه برخی از افراد ساده لوح به سادگی فریب این سیاه نمایی های رسانه ها و شبکه های ماهواره ای دشمنان را می خورند.

امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: دشمن می خواهد با تضعیف روحیه بانوی مسلمان و دور کردن وی از اصل خویش و مهمتر از آن تحریف سیره و جایگاه حضرت فاطمه (ع) به دنبال ایجاد یک خلا فرهنگی، عاطفی و دینی در جامعه ماست، بنابراین رسانه های داخلی در خنثی کردن این دسیسه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

حجت الاسلام ساداتی عنوان کرد: با مقایسه وضعیت زنان در کشورهای غربی با وضعیت بانوان در جامعه اسلامی به خوبی متوجه می شویم که رسانه ها و شبکه های ماهواره ای دشمن، حقیقت ماجرا را بالعکس به مخاطب القا می کند، زن در کشورهای غربی امروز به عنوان یک کالا دیده می شود و به عینه در آثار سینمایی و هنری شاهد این حقیقت تلخ هستیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ولی با نگاهی به تاریخ اسلام از ابتدا تاکنون شاهد حضور زنان در امور اجتماعی، دینی و... در کنار مردان بوده و هستیم، لذا باید تلاش ما این باشد که این خدعه های دشمنان علیه زن مسلمان را با کار رسانه ای و فرهنگی خنثی کنیم./1400/پ210/

ارسال نظرات