۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۰۰۱۸۴
مقام حزب‌الله:

توطئه های آمریکا و عربستان علیه مقاومت شکست خواهد خورد

توطئه های آمریکا و عربستان علیه مقاومت شکست خواهد خورد
علی دعموش با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا و عربستان علیه لبنان تاکید کرد کسانی که فکر می‌کنند می توانند مقاومت را شکست دهند دچار یک اشتباه و توهم بزرگ شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان روز گذشته در خطبه نماز جمعه اعلام کرد، یک جنگ اقتصادی و مالی ناپسند توسط دولت‌های آمریکا و عربستان سعودی علیه لبنان به راه افتاده است که در آن از همه سلاح‌ها و ابزارها برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها جهت تغییرگزینه‌های سیاسی و انتخاباتی آنها استفاده می‌کنند.

شیخ دعموش در ادامه افزود، از جمله روش‌های آمریکا و عربستان در جنگ اقتصادی و مالی آن‌ها ضد لبنان می‌توان به دستکاری در نرخ دلار، جلوگیری از کمک‌رسانی کشورها و دولت‌های دیگر به لبنان، حمایت از مفسدان در داخل لبنان، عدم اجازه برای محاکمه «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان، مانع‌تراشی در روند پیدا کردن راه‌حل برای بحران‌ها، سیاسی کاری در پرونده‌های دستگاه قضایی لبنان و مداخله در این امور با هدف جلوگیری از محاکمه کسانی که اموال کشور و پول سپرده‌گذاران را هدر دادند، اشاره کرد.

این مسئول حزب‌الله ادامه داد، در حالی که این جنگ علنی اقتصادی و مالی آمریکا و عربستان علیه لبنان در راه است برخی افراد هستند که می‌آیند و می‌پرسند کجای لبنان محاصره شده است؟ این محاصره کاملا ادعایی و دروغ است!

شیخ علی دعموش تاکید کرد، زمانی که قیمت دلار به شکل جنون آمیز افزایش می‌یابد و کسی اجازه کمک به لبنان را در این شرایط سخت نمی‌دهد و اقدامات و تصمیمات مالی که در کشور توسط بانک‌ها اتخاذ می‌شود مستقیماً سپرده‌گذاران را هدف قرار گرفته است، برخی اجازه نمی‌دهند آسیبی به رئیس بانک مرکزی وارد شود. این افراد در روند تحقیقات جنایی مالی و همچنین محاکمه کسی که اموال عمومی کشور را هدر داده ، مانع تراشی می‌کنند. آیا این محاصره لبنان نیست؟

وی در ادامه اظهار داشت، بازی با نرخ دلار در جنگ انتخاباتی برای لبنانی‌ها اقدامی نفرت انگیز و یک سیاه‌نمایی ارزان است و این بازی و مجریان آن کاملاً برای همه افشا شده است. کسانی که با نرخ دلار بازی می‌کنند و مردم را گرسنه نگه داشته و از بحران لبنان برای تحت فشار قرار دادن مردم این کشور جهت تغییر گزینه‌های سیاسی آنها در انتخابات سوء استفاده می‌کنند کاملا معروف هستند. در راس این طرف‌ها حزب نیروهای لبنانی قرار دارد که رئیس آن صراحتاً اعلام کرد: ما را انتخاب کنید تا نرخ دلار ثابت شود.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد، اگر آنها فکر می‌کنند می‌توانند با این روش‌های حقیر و غیر اخلاقی و غیر انسانی روحیه و اعتقادات مردم را تغییر دهند و به آنچه که می‌خواهند برسند و مقاومت دوم را شکست دهند دچار یک توهم و اشتباه بزرگ شده‌اند.

شیخ علی دعموش خطاب به کسانی که به دنبال سوء استفاده از بحران لبنان و تخریب چهره مقاومت هستند، گفت، هرچقدر هم که بخواهید دروغ پراکنی کرده و حقایق را تحریف کنید، مردم به خوبی می‌توانند میان کسانی که برای حفاظت از لبنان فداکاری کردند و کسانی که علیه کشور توطئه چینی و جنایت کردند تمایز قائل شوند. فارغ از اقلیت و اکثریت پارلمانی هیچ‌کس نمی‌تواند موضع مقاومتی لبنان و اصول ملی را تغییر دهد و لبنان را به عقب براند.

این مقام حزب الله در پایان تاکید کرد، مقاومت با همه کسانی که خواهان منافع لبنان هستند همکاری می‌کند تا پارلمان آینده تابع اراده لبنانی‌ها باشد نه وابسته به خواست و میل خارجی‌ها. حزب الله همچنین با نهادی که هویت مقاومتی لبنان را حفظ کرده و برای تحقق منافع ملت این کشور تلاش می‌کند همکاری دارد نه طرف‌هایی که به دنبال تامین منافع آمریکا و اسرائیل هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات