۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۰۰۲۸۱
دبیرکل انصارالله خطاب به کشور‌های خارجی:

امارات دیگر امن نیست

امارات دیگر امن نیست
عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن پس از عملیات نیرو‌های یمنی در ابوظبی در خصوص امن بودن امارات به کشور‌های خارجی هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن در پی عملیات نیروهای یمنی در ابوظبی در اظهاراتی امارات را کشوری ناامن برشمرد.

وی گفت: امروز همه کشور‌هایی که روابط اقتصادی با امارات دارند و همه شرکت‌هایی که در امارات سرمایه گذاری‌های بسیار کلان انجام داده اند به امارات به چشم یک کشور امن نگاه نکنند.

در حمله نیرو‌های یمنی به ابوظبی امارات سه تانکر حامل سوخت در منطقه صنعتی ابوظبی منفجر شد. امارات اعلام کرد تحقیقات اولیه درباره دو آتش سوزی در ابوظبی از احتمال حمله پهپادی حکایت دارد. حمله دوم به منطقه‌ای تازه تاسیس در فرودگاه بین المللی ابوظبی بود.

شبکه المیادین اعلام کرد ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند. پس از عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاست. منبعی نظامی در یمن به این شبکه خبر داد، یک فروند هواپیمای ترابری امارات در فرودگاه عتق استان شبوه با موشک هدف قرار گرفت و از رده خارج شد.

همچنین پایگاه خبری صابرین نیوز به نقل از پلیس امارات گزارش داد بر اثر حمله یمنی‌ها به منطقه المصفح در ابوظبی امارات سه نفر شامل یک پاکستانی و دو هندی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

پس از این حملات ائتلاف سعودی ادعا کرد امروز هشت پهپاد یمنی در مسیر عربستان هدف قرار گرفتند و منهدم شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات