۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۰۰۲۹۹

اولین جلسه رسیدگی به پرونه سرکرده گروهک الاحوازیه

اولین جلسه رسیدگی به پرونه سرکرده گروهک الاحوازیه
دادگاه «سرکرده گروهک الاحوازیه» که متهم به «طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، اولین جلسه رسیدگی به پرونه سرکرده گروهک الاحوازیه با نام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» در در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی‌به ریاست قاضی افشاری آغاز شد.

بر اساس کیفرخواستی که برای او صادر شده، اتهام وی «اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی‌به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» است.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب‌گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب‌گذاری در اداره محیط زیست، بمب‌گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت آبادان و اهواز و ماشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، برنامه‌ریزی به جهت بمب‌گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به متهم در جریان ابلاغ کیفرخواست بوده است.

در جریان حمله این گروهک به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز، ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شهید شدند.

ارسال نظرات