۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۰۰۴۹۶

کودکانه های بی سند!

کودکانه های بی سند!
در پی سفر رئیسی به روسیه عده ای سعی در طرح اتهاماتی داشتند و این عده که تقسیم بندی های زیادی هم دارند در زمان های مشابه نیز سعی در لکه دارد کردن اتفاقات ملی می کنند.

با هزار تأسف همچنان در پی اقدامات ملی غرور آفرین، باید منتظر پدیدار شدن دوقطبی‌ها و دشمنی‌ها باشیم؛ چندسالی شده است که از قِبل شبکه‌های اجتماعی در پی اقدامات ملی شبهه پراکنی‌هایی اتفاق می‌افتد و دست از هیچ ماجرایی هم نمی‌کشند.

اوج کار نفرت پراکنان اخبار تولیدی پیرامون تشییع سردار عزیزمان بود؛ یعنی همان جایی که اوج وحدت ملی بود، باز عده‌ای به دنبال ایجاد دوقطبی بودند و با تولید خبر حول کلیدواژه «سندرم استکهلم» صراحتا گفتند مردم ایران مریض هستند که در تشییع دلاورمرد خود شرکت کردند.

از جماعتی که در پی یک اتفاق وحدت آفرین هم سعی می‌کنند دوقطبی ایجاد کنند نباید توقع داشت در خصوص سفر رئیس جمهور کشورمان به بزرگ‌ترین کشور جهان و استقبال گرم پوتین، ساکت باشند.

هر طیفی در هر مسأله ای به سبک خود وارد شد؛ برای مثال پس از واکسیناسیون سریع و گسترده که یک افتخار ملی بود بسیاری گفتند که این ها حاصل کار روحانی بود تا بی تدبیری خود را بشویند؛ پس از الحاق ایران به پیمان شانگهای نیز عده ای گفتند همه این کار ها در دولت روحانی شده بود.

طرح مسائل سخیف در فضای مجازی با عبارتی مثل «شرق گدایان» جدای از ضربه‌ای که به دولت وارد می‌کند، فضای پیچیده سیاست را هم کودکانه می‌کند؛ قضاوت در عرصه سیاست بسیار پیچیده است چراکه مؤلفه‌های بی شماری تأثیر دارد.

توازن استقبال از رئیس جمهور بسیار مهم است و مطالبه درستی است که چرا پوتین شخصا به استقبال آیت الله رئیسی نیامد، اما با یک ملاحظه ساده در عرف دبپلماتیک دو کشور مشخص می‌شود که استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه توسط یک عضو کابینه صورت گرفته و در کاخ ریاست جمهوری مورد استقبال رئیس جمهور کشور میزبان قرار می‌گیرد.

بحث‌های سخیف دیگری هم مثل فروش میدان گازی چالوس و تفاهم نامه ضد شورش، بدون طرح یک سند هم اینقدر کودکانه است که نباید به آن‌ها پرداخت.

ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که سرشار از آشوب است و در همسایگی ما و در بین برادران عزیز ما دولتی سر کار آمده که سر نخواستنش دعوا است؛ هیچکس هنوز حاضر نشده طالبان را به رسمیت بشناسد، عراق، لیبی و سوریه همچنان درگیر آوارگی و بی سرپناهی هستند؛ عربستان هم اگر بخواهد به روسیه برود باید با جیب پر پول برود تا مورد استقبال قرار گیرد، اما رئیس جمهور ما در حالی به روسیه رفته است که کارشناسان فرصت تجاری پیش آمده را ۱۲ میلیارد دلار ارزیابی می‌کنند.

این سفر دستاوردهای زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت که دولت های گذشته هم می توانستند این ظرفیت ها و دستاوردها را به وجود بیاورند اما نخواستند؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این خصوص گفته است در سفر رئیس جمهور به مسکو توافقات اولیه برای احداث 3 نیروگاه جدید، خط راه آهن رشت آستارا و خرید 2 هزار لوکوموتیو صورت گرفته است.

راه اندازی خط اعتباری 5 میلیارد دلاری برای خرید فناوری های نوین، انعقاد قرارداد 15 میلیارد دلاری برای تامین آب شیرین کن های هسته ای و بررسی سند راهبردی همکاری های مشترک از دیگر رویکردهای سفر رئیس جمهور به روسیه به شمار می رود.

اسپوتنیک فارسی در همین راستا نوشته است: «سفر رئیسی سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری را برای اقتصاد ایران به ارمغان می‌آورد، به اقتصاد ایران کمک می‌کند تا از زیر یوغ تحریم‌های اقتصادی سنگین غرب رها شود و توسعه یابد.»

در پایان طرح هر ادعایی در خصوص فروختن منافع ملی به کشور‌های پرقدرت شرقی، باید با یک سند همراه باشد که هیچکدام از دروغ پراکنی‌های پیرامونی، در خصوص سفر آیت الله رئیسی با یک سند همراه نبود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Lithuania
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
تیتر جالبی بود
0
0