۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۷۰۰۶۴۳
جستار؛

«جانور گرسنه» یا «دولت تدبیر!»، کدام بدتر است؟

«جانور گرسنه» یا «دولت تدبیر!»، کدام بدتر است؟
چند روز پیش مستندی از شبکه 3 سیما پخش شد به نام «گرگ گرسنه» مستند نسبتا خوب و خوش ساخت روایتی از کشمکش های هسته‌ای ملت ایران با دشمنانش.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چند روز پیش مستندی از شبکه 3 سیما پخش شد به نام «گرگ گرسنه». به توصیه دوستان دیدم و توصیه می کنم همه ببینند. مستند نسبتا خوب و خوش ساختی بود. اطلاعات مهمی داشت. روایتی از کشمکش های هسته‌ای ملت ایران با دشمنانش بود؛ از اینکه شهید احمدی روشن برای خنثی کردن حمله سایبری آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای نطنز و در نتیجه نجات جان هزاران یا بلکه میلیونها ایرانی مورد غضب دشمنان ایران قرار می­‌گیرد و ترور می­‌شود.

اما دردناک تر از ترور احمدی روشن، اخراج تیم سایبری – هسته‌­ای احمدی روشن از سازمان انرژی اتمی و برچیدن و تخریب تمام دستاوردهای آنان، از سانتریفیوژهای نطنز گرفته تا رآکتور آب سنگین اراک بود که به بهانه برجام نافرجام، توسط مسؤولین وقت دولت انجام شد. 

این فیلم مستند، دشمنان خونریز و تروریست ملت ایران را که منطقی جز ترور نمی شناسند، «جانور گرسنه» نامید. ما سال‌هاست که با این جانور آشنا شده ایم به برتن هر یک از ما اثری از پنجه خون ریزش باقی است.

اما فیلم ساز برای شرکای داخلی آن جانوران گرسنه هیچ نامی نگذاشت؛ کسانی که هم چراغ صنعت هسته‌ای را خاموش کردند، هم چرخ کارخانه­ها را از چرخیدن باز نگاه داشتند؛ هم دانشمندان هسته‌ای را اخراج کردند و هم کارگران کارخانه ها را از کار بیکار. براستی اگر بخواهیم برای این موجودات اسمی بگذاریم که شایسته آن باشند، چه نامی می توان گذاشت!؟

راستی فیلمساز غیر از آنکه اسمی برای این افراد نگذاشت، هیچ تصویری هم از عامل اصلی آن همه ظلم یعنی رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم نیز نشان نداد. نکند او از هم اکنون ممنوع التصویر شده است؟!

محمدحسین پیشاهنگ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
نتیجه گیری عالی بود
0
1