۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۰۰۶۸۳
با حضور خانواده های شهدا؛

جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی در قم برگزار می شود

جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی در قم برگزار می شود
همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره)، جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی(مادران مهربان) در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره)، جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی(مادران مهربان)، درقم برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدقادری دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به همت فعالان فرهنگی بلوار آیت الله شهید صدوقی و بلوار شهید کریمی قم، با هدف ارج نهادن به جایگاه زن در جامعه‌ی اسلامی برگزار می شود.

وی جایگاه زن را در اسلام، دارای اهمیتی ویژه دانست و از قول رهبر عزیز انقلاب گفت: مهمترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم، سواد، معلومات، تحقیق و معنویت میتواند ایفاء کند، آن نقشی است که به عنوان یک مادر و به عنوان یک همسر میتواند ایفاء کند؛ این از همه‌ی کارهای دیگر او مهمتر است.

حجت الاسلام قادری گفت: وجود شریف حضرت زهرای مرضیه(س) نه تنها الگوی دختران، زنان و مادران جامعه‌ اسلامی ست؛ بلکه به تعبیر روایات، الگوی زنان عالم می باشد.

این فعال فرهنگی با اشاره به سخن گهربار امام زمان (عج) که فرمود: اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ، گفت: وقتی حضرت مهدی موعود(عج) در همه‌ شئونات زندگی اعم از عبادت، ولایت مداری، بصیرت، عفّت، دفاع از حق و مبارزه با ظلم و ....، مادر بزرگوار خود را اسوه و الگو قرار میدهند، تکلیف ما مشخص است.

وی همزمانی زادروز معمار انقلاب اسلامی و میلاد ام ابیها(س) را تصادفی معنادار توصیف کرد و گفت: امام خمینی (ره) ابرمردی بود که در تاریخ یک بار تکرار شد و با قدرت ایمان و اخلاص و الگو پذیری از روحیه‌ی ظلم ستیزی حضرت زهرا(س)، بر قُلدرانِ غرب و شرق مسلّط شد.

دبیر جشنواره مردمی شمیم عطر فاطمی سخنرانان این مراسم را آیت الله فاضل گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام و المسلمین نبوی معاون سابق تبلیغ حوزه های علمیه معرفی کرد و گفت: این جشنواره‌ مردمی در فضای بازِ بوستان شهید زین الدین واقع در شهرک شهید زین الدین، جنب مسجد علی بن ابیطالب برگزار می شود.

وی مدیحه سرایی حاج سید محسن بنی فاطمه، اجرای گروه موزیک، اجرای گروه سرود ساقی کوثر را از دیگر برنامه های این جشنواره‌ی مردمی دانست و گفت: در پایان مراسم، به قید قرعه، هدایایی به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد.

حجت الاسلام قادری افزود: این برنامه به همت بانوان فعال فرهنگی منطقه بلوار آیت الله شهید صدوقی و بلوار شهید کریمی قم و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم و خیریه شهید محمد رضا شفیعی، روز دوشنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ با حضور مادران و خانواده های شهدا و عموم بانوان برگزار می شود.

ارسال نظرات