۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۰۰۶۹۷
رئیس اداره ارشاد اسلامی کاشان:

روز محتشم کاشانی در تقویم کشور به ثبت رسید

روز محتشم کاشانی در تقویم کشور به ثبت رسید
نمکی ازثبت روز شعرو ادبیات آئینی و روزمحتشم کاشانی در تقویم سال جدید ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: ثبت این روز در تقویم شمسی کشور از دستاورد‌های شورای فرهنگ عمومی کاشان است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، میثم نمکی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد با تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از دستاورد‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان ثبت روز شعر و ادبیات آیینی و روز محتشم کاشانی در تقویم سال جدید ۱۴۰۱ است.

وی به خلاء فعالیت‌های پژوهشی دربسیاری از حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر آموزش و فرهنگ سازی مبتنی بر پژوهش نباشد با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

به گفته وی مراکزآموزش عالی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سرشار از فعالیت‌های پژوهشی هستند، اما نیازمند ارتباط با شورای پژوهشی است تا با تمرکز بر اولویت‌ها و نیاز‌های اساسی شهرستان، فعالیت کنند.

نمکی ابراز امیدواری کرد شورای پژوهشی شهرستان کاشان در آینده به صورت متمرکز فعالیت کند تا بتواند از همه ظرفیت‌های پژوهشی و استعداد‌های این حوزه استفاده کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بر انسجام و تمرکز فعالیت‌های پژوهشی شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: حلقه‌های پژوهشی شهرستان کاشان برای دستگاه‌هایی که امکان تشکیل شورای پژوهشی را ندارند تشکیل و برای طرح‌های پژوهشی هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند.

نمکی در ادامه با اشاره اینکه شورای فضای مجازی شهرستان کاشان به دلیل آسیب‌های فضای مجازی با تدبیر و همفکری و هم اندیشی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان تأسیس شد، گفت: عدم برگزاری ۱۰ ساله جلسات شورای قضای مجازی کشور سبب افزایش آسیب‌های این حوزه شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل شورای فضای مجازی شهرستان کاشان و با راه اندازی سه کارگروه قضایی و امنیتی، آموزش و پژوهش، و تولید محتوا و اطلاع رسانی، کار طراحی سامانه فدک انجام شد و همزمان با  ایام الله دهه فجر امسال از آن رونمایی خواهد می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: از میان هفت اولویت موضوعی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان موضوع رسانه و فضای مجازی و ارتقای سطح محتوای رسانه و فضای مجازی در دستور کار این شورا قرارگرفته است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات