۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۰۰۷۰۷

اجرای پایلوت طرح کروکی الکترونیک در قم

اجرای پایلوت طرح کروکی الکترونیک در قم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرط اجرایی شدن کروکی الکترونیکی در کشور را اجرایی شدن توافقات پلیس با بیمه نامه مرکزی دانست و از حذف بیمه نامه‌های کاغذی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سردار کمال هادیانفر در گفتگو با مهر با اشاره به موضوع هوشمندسازی در ناجا اظهار داشت: هوشمندسازی در دستور کار پلیس راهور همچنان باقی است. اتفاقات خوبی هم در بخش‌های مختلف این پلیس تخصصی در زمینه هوشمندسازی رخ داده و استفاده از دست‌افزارهای سپهر را می‌توان نمونه‌ای از این هوشمندسازی در راهور دانست.

۹ هزار دست افزار ایرانی سپهر در دستان افسران راهور

وی ادامه داد: بیش از ۹۰۰۰ دست‌افزار ایرانی سپهر در دست افسران راهور است که می‌توانند با اطلاعات کامل از خودرو و مالک خودرو، فرد را اعمال قانون کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی‌کل کشور افزود: به وسیله این دست‌افزارها می‌توان اطلاعات دارنده گواهینامه، اطلاعات وسیله نقلیه، داشتن یا نداشتن معاینه فنی و حتی بیمه‌نامه‌ها را چک کرد.

هادیانفر اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات اثربخش در حوزه هوشمندسازی این بود که از بیمه‌ها خواستیم برگه کاغذی بیمه‌نامه صادر نکنند و فقط داده‌ها را به پلیس راهور ارسال کنند. آنها برگه‌های کاغذی را حذف و داده‌ها را برای ما ارسال کردند که افسر ما هم می‌تواند این داده‌ها را در دست‌افزارها مشاهده کند.

به گفته وی، اطلاعات خودروهای سرقتی، تحت تعقیب و حتی خودروهای توقیفی در دست‌افزارهای سپهر قابل رؤیت است.

اجرای پایلوت طرح کروکی الکترونیک در قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی‌کل کشور با اشاره به اجرای طرح کروکی الکترونیک گفت: این طرح ۸ ماه است که به صورت پایلوت در استان قم عملیاتی شده و روز به روز هم اشکالاتش برطرف می‌شود و اکنون به یک پایداری خوبی رسیده است.

وی گفت: اگر توافقاتی که با بیمه مرکزی داشتیم، سریع‌تر عملیاتی شود می‌توان کل کشور را زیر کروکی الکترونیک برد و کروکی‌های کاغذی را حذف کرد.

هادیانفر با اشاره به مزایای استفاده از کروکی الکترونیک گفت: کروکی الکترونیک اطلاعات زیادی از صحنه تصادف، علل تصادف، عامل تصادف، شرایط جوی، ایمنی وسیله نقلیه و حتی شرایط جاده به پلیس، خودروساز، وزارت راه و شهرداری‌ها ارائه می‌دهد.

 
 یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰
ارسال نظرات