۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۷۰۰۷۴۶
آیت الله علوی گرگانی:

موضوع ولایت برای جامعه و مراکز تعلیم و تربیت تبیین شود

موضوع ولایت برای جامعه و مراکز تعلیم و تربیت تبیین شود
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: ولایت به قدری غریب است که در شهر و کشور شیعه نشین خودمان هم هنوز به خوبی این موضوع مهم روشن و تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله  علوی گرگانی یکشنبه شب در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، استاندار مازندران؛ جناب آقای محمود حسینی پور و مسئولین برگزاری کنگره غدیر، کنگره نهج البلاغه و کنگره آیت الله کوهستانی(ره) با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: بنای اسلام بر پنج محور بنا نهاده شده است که ولایت یکی از آن موارد است، اگر ولایت نبود دین از بین می رفت و اگر ولایت نبود دشمنان برای ما هیچ چیزی نمی‌گذاشتند.

وی با اشاره به تبیین مسأله ولایت در جامعه اسلامی افزود: با وجود این همه مسائلی که حول محور ولایت در جامعه بیان شده است اما هنوز ولایت در غربت است، همت کنید موضوع ولایت برای جامعه و مراکز تعلیم و تربیت تبیین شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه اظهار کرد: ولایت به قدری غریب است که در شهر و کشور شیعه نشین خودمان هم هنوز به خوبی این موضوع مهم روشن و تبیین نشده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: چقدر جوانان ما ولایت را شناخته‌اند، فعالیت شما در کنگره غدیر بسیار مهم است و از افرادی استفاده کنید که بتوانند به خوبی از پس معرفی و شناخت ولایت در جامعه بر بیایند.

وی با اشاره به مسئولیت افراد در جامعه خاطرنشان کرد: اگر همه افراد در هر جایگاهی بحث ولایت و فرمایشات و دستورات ائمه معصومین (ع) را عمل کنند، تمام امورات دنیایشان به احسن وجه به نتیجه و پایان خواهد رسید.

ارسال نظرات