۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۰۰۷۶۵

حضور خبرنگاران خارجی در دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی

حضور خبرنگاران خارجی در دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی
خبرنگاران خارجی که در لبیک به فرمان جهاد تبیین رهبرانقلاب به ایران آمده بودند در ادامه برنامه های خود از دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کریستیان گیوم مستندساز و خبرنگار فرانسوی به همراه لیلا مزبودی خبرنگار شبکه المنار لبنان که در لبیک به فرمان جهاد تبیین رهبرانقلاب به ایران سفر کرده بودند با حضور در دبیرخانه جشنواره هنرآسمانی با حجت الاسلام قربانی مدیرکل هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه دیدار و گفتگو کردند.

خبرنگاران خارجی در جریان این دیدار از برنامه های رسانه ای و هنری حوزه مطلع شده و از نزدیک شاهد آثار هنری طلاب به جشنواره هنرآسمانی شدند.

حجت الاسلام قربانی در این دیدار با اشاره به پررنگ شدن فعالیت هنری طلاب در حوزه علمیه به شناسایی بیش از ۲۰۰۰ طلبه هنرمند اشاره کرد و گفت: امروز حوزه علمیه توجه خاصی به هنر و فضای مجازی دارد و با ۱۱ زبان زنده دنیا در تمام شبکه های اجتماعی طلاب و روحانیون در حال تبلیغ هستند.

در ادامه این دیدار سرکارخانم لیلا مزبودی خبرنگار و نماینده شبکه المنار از لبنان به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت این شبکه پرداخت و خواستار ایجاد تفاهم نامه با اداره هنر و تبلیغ نوین شد.

نماینده شبکه المنار در ادامه به فعالیت خود در تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت؛ به خاطر تالیف کتاب شهید حاج قاسم سلیمانی به ایران سفر کرده ام تا با تحقیقات میدانی و کتابخانه ای بتوانم شخصیت حاج قاسم سلیمانی را تبیین کنم.

سپس سرکار خانم کریستیان گیوم مستندساز و خبرنگار فرانسوی ضمن توضیح علت مسلمان شدن خود به اهمیت موضوع هنر در مراکز علمی و فرهنگی فرانسه اشاره کرد و خواستار برگزاری نمایشگاه هنری طلاب و روحانیون در فرانسه شد.

این مستندساز و خبرنگار فرانسوی در پایان سخنان خود به بایکوت خبری و فشارهای دولت فرانسه در عدم تحقق آزادی اشاره کرد و بهترین روش برای انتقال پیام انقلاب و اسلام به اروپا را استفاده از ظرفیت هنر دانست.

لازم به ذکر است در پایان جلسه مقرر شد تفاهم نامه ای انعقاد شود و حاضرین از بخش ها و ظرفیت های مختلف زبان های خارجی سایت های حوزوی دیدن کردند.

ارسال نظرات