۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۰۰۷۹۸
الرای الاخر بررسی کرد؛

بحرین در آستانه خیزش مجدد

بحرین در آستانه خیزش مجدد
خفقان شدید علیه شیعیان از زمان سرکوب تظاهرات مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی به دست نیروهای آل خلیفه که با مداخله امارات و عربستان سعودی صورت گرفت، دو برابر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، الرای الاخر در گزارشی آورده است: تداوم تبعیض بین شهروندان شیعه و سنی در بحرین، این کشور را به سمت شعله ور شدن انقلاب و خیزش مجدد در این کشور سوق خواهد داد.

در این گزارش آمده است: خفقان شدید علیه شیعیان از زمان سرکوب تظاهرات مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی به دست نیروهای آل خلیفه که با مداخله امارات و عربستان سعودی صورت گرفت و به بازداشت شخصیت های شیعه و شکنجه آنها در زندانها توسط منامه منجر شد، دو برابر شده است.

این رسانه با اشاره به اینکه اینکه آل خلیفه همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه مردم بحرین و شخصیت های شیعی ادامه می دهد، آورده است: رژیم بحرین علاوه بر تداوم اقدامات سرکوبگرانه خود، جمعیت الوفاق بحرین را در سال ۲۰۱۶ میلادی به بهانه واهی ممنوع الفعالیت کرد و شیخ علی سلمان رهبر این جمعیت و صدها تن دیگر از اعضایش همچنان پشت میله های زندان هستند.

در این گزارش آمده است: خودداری رژیم بحرین از تلاش برای آرام کردن اوضاع و ادامه اقدامات سرکوبگرانه آن علیه شیعیان، این کشور را بار دیگر شعله ور خواهد کرد. برخی از سناریوی بدتر می ترسند زیرا خشونت در بحرین کوچک به منطقه شرقی عربستان سعودی که تنها ۲۰ کیلومتر با آن فاصله دارد، گسترش می یابدبرخی از سناریوی بدتر می ترسند زیرا خشونت در بحرین کوچک به منطقه شرقی عربستان سعودی که تنها ۲۰ کیلومتر با آن فاصله دارد، گسترش می یابد.

این رسانه آورده است: پادشاه بحرین در محاصره افرادی است که با مشت آهنین حکومت می کنند. یکی از این شخصیت ها برادر کوچک شاهزاده سلمان به نام «ناصر بن حمد» مشاور امنیت ملی است که مواضع تندی در قبال شیعیان دارد. همسایگان بحرین یعنی عربستان و امارات، این کشور کوچک را سرسپرده خود می دانند و با هرگونه نشانه دموکراسی در آن مخالفند.

این رسانه می نویسد: شهروندان بحرینی بویژه شیعیان در ماههای اخیر از ریاضت اقتصادی رنج می برند. گرسنگی و محدودیت فرصت ها می تواند بر موج دیگری از اعتراضات دامن بزند. ناکامی پادشاه بحرین در آرام کردن تنش ها در این کشور، بحرین را در وضعیت دشواری قرار می دهد./۹۸۸/

ارسال نظرات