۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۷۰۰۸۳۸

حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود

حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مصوبات امروز کمیسیون متبوع خود درباره بودجه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رحیم زارع در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق حداقل حقوق از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط کمیسیون تلفیق مجلس تبدیل می‌شود. این میزان افزایش حقوق ۶۰ درصد است که نسبت به پیشنهاد دولت ۲۴ درصد افزایش داشته است.

پیش از این تصمیم کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت آمده بود حداقل حقوق پایه که در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است با رشد یک میلیون تومانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مدیران دولتی و اساتید دانشگاه نیز حداکثر می‌توانند تا سقف ۳۷ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند. دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده است حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یابد به طوری که بیشترین دریافتی با رشد صفر درصد و کمترین دریافتی با رشد ۲۹ درصد در حقوق اعمال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: وزارت کار با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها ملزم شد دهک بندی مجدد انجام دهد و بعد از ابلاغ قانون یارانه معیشتی خانوار‌های پر درآمد را حذف کنند. احتمالا یارانه نقدی و معیشتی ۳ دهک آخر حذف می‌شود.  

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، مبلغ تعیین شده دولت برای هدفمندی یارانه‌ها ۴۷۰ هزار میلیارد بود که با مصوبه دولت به ۵۴۷ هزار میلیارد افزایش یافت. مبلغ ارزی مندرج در بخش منابع هدفمندی یارانه‌ها توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت واریز شود و این ارز به نرخ‌ ای تی اس واریز و معادل ریالی آن به حساب هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

زارع گفته که حساب‌های شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت به خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی واریز می‌شود در صورتی که قبلا به حساب‌های جداگانه خودشان واریز می‌شده است.

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات