۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۷۰۰۸۴۵

تاخیر ۱۰ ساله پاداش پایان خدمت سنوات ایثارگران

تاخیر ۱۰ ساله پاداش پایان خدمت سنوات ایثارگران
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به تاخیر ۱۰ ساله پاداش پایان خدمت سنوات ایثارگران گفت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای این منظور در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در شیراز از رفع مشکلات ایثارگران با ایجاد میز خدمت برای آنان خبر داد و اظهار داشت: ایثارگران عزیز برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به مرکز، می‌توانند به این میزهای خدمت مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان فارس، از زیارت قبور مطهر شهدای گمنام، ملاقات مردمی، و دیدار با خانواده شهدا یاد کرد و ادامه داد: علاوه بر مشکلات دیگر کشور، ایثارگران با  تورم، بیکاری، مشکل تامین و اجاره مسکن هم مواجه هستند که جنس عمده مشکلاتشان از مسائل مالی است و آنان به خاطر مشکلاتی که دارند به بنیاد و دولت فشار می‌آوردند تا ظرفیت‌های قانونی که تاکنون اجرا نشده، به اجرا برسد، قسمت زیادی از قانون ایثارگران اجرا نشده است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه 10 سال است که قانون ایثارگران روی زمین مانده است، تصریح کرد: طبیعتا مثل همه اقشار دیگر عزیزان انتظار دارند که قوانین اجرا شود و این طرف هم محدودیت مالی برای دولت وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سیاست انقباض بودجه در دولت اشاره و تصریح کرد: با وجود این، در بودجه جدید، توجه ویژه‌ای به ایثارگران شد و با توجه به اینکه نزدیک 10 سال بود که پاداش پایان خدمت سنوات ایثارگران روی زمین مانده بود، بخشی از آن در بودجه سال جدید که حدود 40 هزار میلیارد تومان است مورد توجه قرار گرفت و امیدوارم سال آینده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

ارسال نظرات