۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۰۰۸۵۱
کوثری با انتقاد از حواشی پیرامون سفر رییس جمهور عنوان کرد؛

ابراز نگرانی دشمنان داخلی و خارجی از توسعه اقتصادی و دیپلماسی کشور

ابراز نگرانی دشمنان داخلی و خارجی از توسعه اقتصادی و دیپلماسی کشور
نماینده مجلس با اشاره به حواشی پیرامون سفر آیت الله رئیسی به مسکو گفت: نگاه هجمه کنندگان به اقدامات رییس جمهور نگاهی منفی است چراکه اندیشه‌شان سر در آخور غرب دارد.

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای کلان سفر آیت الله رئیسی به روسیه، عنوان کرد: سفر رییس جمهور به روسیه سفری پربار بود زیرا اعلام نتایج اولیه آن حاکی از گسترش روابط دو کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و مقابله با تروریسم بود و در نهایت باعث عصبانیت آمریکا، اسرائیل و دشمنان داخلی و خارجی شد.

کوثری نسبت به روشن شدن جزئیات آثار سفر آیت الله رئیسی به روسیه در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و گفت: این سفر از جهت معنوی نیز برای تمام دنیا پیام داشت، باید به خاطر آورد روزی حکومت شوروی سابق که در مکتب مارکسیسم و سوسیالیسم غوطه‌ور بود، بسیار در بین جوان ها پُررونق نشان می‌داد.

وی افزود: اما امروز نماز توحیدی آقای رئیسی در کاخ کرملین به عنوان رییس جمهور یک نظام مقدر اسلامی و قبل از آن نماز سردار سلیمانی در آنجا، افق جدیدی در مقابل جهانیان گشود و این اتفاق مبارک نشان دهنده ارتباط حسنه ای است که بین ایران و روسیه برقرار می‌باشد.

نوکری دشمن نتیجه اندیشه های غرب‌زده

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به حاشیه‌های مطرح شده پیرامون سفر رییس جمهور به روسیه بیان کرد: افرادی که این شبهات را مطرح می کنند اشخاصی مریض هستند که «فزادهم الله مرضا» و هر کاری صورت بگیرد این‌ها باز به دنبال بهانه گیری می‌باشند، والا همه می‌دانند فاصله ای که بین آقای رئیسی و پوتین اعمال شده بود به خاطر کرونا امری طبیعی است.

سردار کوثری ادامه داد: از طرفی در روسیه معمول نیست برای استقبال از مقام بلند پایه یک کشور در دیداری کاری رییس جمهور به پیشواز آید، ولی همانطور که دیدیم وزیر انرژی به استقبال رییس جمهور کشورمان آمد و این نشان دهنده اجرای مناسب پروتکل های تشریفاتی است.

وی با اشاره به خط فکری اشخاصی که هجمه‌ها را علیه سفر رییس جمهور به روسیه مطرح می‌کنند، گفت: نگاه این افراد به اقدامات آقای رئیسی اساسا نگاهی منفی است چراکه اندیشه‌شان سر در آخور غرب دارد و متاسفانه حتی زمانی که رییس جمهور کشورشان مقتدرانه با بالاترین مقام روسیه یک دیدار با شکوه دارد باز هم می خواهند به شکلی این رویداد مهم را زیر سوال ببرند و کم‌رنگ جلوه دهند.

در انتها نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از فعالیت های هجمه کنندگان ابراز داشت: این‌ها خواسته یا ناخواسته عامل بیگانگان و دشمنان خارجی هستند و نمی خواهند از چارچوبه نوکری غرب بیرون بیایند.

ارسال نظرات