۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۰۰۸۹۴
وزیر کشور:‌

دُز سوم واکسن ایمنی بالایی در برابر امیکرون ایجاد می‌کند

دُز سوم واکسن ایمنی بالایی در برابر امیکرون ایجاد می‌کند
وحیدی با بیان اینکه دُز سوم واکسن ایمنی بالایی در برابر امیکرون ایجاد می‌کند، گفت: اگر در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی کنیم شیوع اُمیکرون دردسرساز می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: در جلسه امروز موضوعات متعددی بحث شد و اولین مسله بحث اُمیکرون و سرعت شیوع آن بود و تاکید موکد بر رعایت مقررات بهداشتی شد و اگر خدای نکرده در رعایت آنان کوتاهی کنیم شیوع اُمیکرون دردسرساز می‌شود.

وی افزود: 5مرحله مدیریت هوشمند اعمال شده ولی این به معنای عادی تلقی کردن اوضاع و رعایت کم مقررات نیست و مراکزی که در آنها اجتماع انسانی اتفاق می‌افتد، باید مقررات را رعایت کنند.

وحیدی تصریح کرد: باید به واکسیناسیون توجه شود و دز یک و دو تزریق شود ولی درصد تزریق دز سوم ما براساس آمارها پایین و 17 درصد است که باید بالا برود چون یک ایمنی بالا ایجاد می‌کند.

وی گفت: باید در مراکز آموزشی غیر از کلاسهای درس فعالیت های فوق برنامه که نیازمند تجمع است را به وقت دیگری موکول کنند و سایر اجتماعات هم که نیاز به دورهم جمع شدن دانش‌آموزان هست را باید به وقت دیگری موکول کنیم.

وزیر کشور افزود: کلاس‌های درس به دلیل عقب‌ماندگی‌های علمی که ایجاد شده ناچاراً برگزار شود؛ البته در حال حاضر بین دو ترم دانشگاه‌ها هستیم اما به غیر از کلاس‌های درس، سایر اجتماعی که نیاز به تجمع و حضور دانش‌آموزان دارد به زمان دیگری موکول شود.

وحیدی در پاسخ به سوالی درمورد فعالیت سالن‌های سینما نیز بیان داشت: در خصوص سالن‌های سینما و سایر مکان‌های مشابه باید کاملا دستورالعمل‌ها رعایت شود و افراد باید با تزریق واکسن و تست پی سی آر در جمع حضور داشته باشند. همچنین تا حد مقدور فاصله‌های اجتماعی نیز رعایت شود.

وحیدی درمورد سفرهای خارجی نیز اظهار داشت: یکی از موضوعات در دستور کار این جلسه نیز بررسی سفرهای خارجی بود. به هر حال باید افرادی که وارد کشور می‌شوند تاییدیه‌های لازم بهداشتی را داشته باشند یعنی اینکه واکسن زده باشند و تست پی سی آر منفی به همراه داشته باشند به ویژه اگر از مرز هوایی وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: ما به سازمان هلال احمر اعلام کردیم که مراکز معتبر را در کشورهایی که بیشترین مسافر به ایران را دارند شناسایی کرده و مشخص کنند و دوستان ما در وزارت راه نیز به ایرلاین‌ها که مسافر وارد کشور می‌کنند اعلام کنند که صرفا تاییدیه‌های بهداشتی از این مراکز معتبر در خصوص تست پی سی آر منفی و واکسن قابل قبول است و پذیرفته می‌شود.

وزیر کشور درباره مترو نیز بیان کرد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث مترو و مشکلاتی است که در خصوص آن وجود دارد. با عزیزان مترو صحبت شد تا انشاالله ساز و کار آن را تقویت کنند که ما بتوانیم در متروها نیز وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی افزود: باید حتما در مترو استفاده از ماسک رعایت شود. خواهش ما این است که مردم رعایت لازم را داشته باشند و از قبل بلیت تهیه کرده تا هم وقت‌شان در مترو گرفته نشود و هم اینکه بر اساس مدیریت هوشمند مشخص شود که واکسن تزریق کرده‌اند یا خیر.

وحیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بر تعداد شهرهای نارنجی اضافه شده است، آیا امکان بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک شهر نارنجی داریم اما بی‌تردید اگر رعایت نشود و امیکرون شدت پیدا کند ممکن است محدودیت‌ها برگردد. خواهش ما از مردم این است که با رعایت دقیق، نیاز به بازگشت محدودیت‌ها نباشیم.

ارسال نظرات