۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۰۰۹۰۷
معرفی کتاب؛

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل
کتاب وینستون چرچیل اثر برندا هاوکن است که توسط خانم مهسا ملک مرزبان ترجمه شده و توسط انتشارات ققنوس در 112 صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب وینستون چرچیل اثر برندا هاوکن است که توسط خانم مهسا ملک مرزبان ترجمه شده و توسط انتشارات ققنوس در 112 صفحه به چاپ رسیده است.

وینستون چرچیل سیاستمدار برجسته و نخست وزیر بریتانیا در سال 1874 در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. او فردی باهوش و ماجراجو و تشنه‌ی هیجان بود و اغلب مردم او را فردی زیرک و با سیاست می‌دانستند.

چرچیل در سن نوزده سالگی به ارتش بریتانیا پیوست. او به دروس نظامی علاقه‌ی زیادی داشت و با رتبه‌ی هشتم از مدرسه سند هرست فارغ‌التحصیل شد. چرچیل در سال 1899 وارد دنیای سیاست شد و در سال 1904 به حزب لیبرال پیوست. او دو دوره به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد.

نقش او در دنیای سیاست و تاثیر تصمیم‌های او بر سایر کشورهای جهان غیرقابل انکار است. او یکی از افرادی است که با اعطای استقلال به هند مخالفت کرد و نقش مهمی در کاهش قدرت خاندان سلطنتی در امور سیاسی داشت.

چرچیل در نظر مردم بریتانیا شخصیتی محبوب و صلح طلب بود. به همین علت توانست عنوان «بهترین مرد نیمه‌ی اول قرن بیستم» را از سوی مجله‌ی تایم کسب کند.

گفتنی است با گذشت چندین نسل در بریتانیا، در نظرسنجی سال 2002، چرچیل به عنوان «بهترین مرد تاریخ بریتانیا» شناخته شد، او علاوه بر فرماندهی و سیاست ،استعداد خوبی درسخنرانی و نویسندگی داشت.

او پس از جنگ جهانی دوم خاطرات خود را در کتابی تحت عنوان «جنگ جهانی دوم» منتشر کرد و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات سال 1953 شد.

اگرچه چرچیل سیاستمداری محبوب تلقی می شود، اما زندگی او مانند دیگر سیاستمداران، دارای زوایای تاریک است، برندا هاوگن تلاش کرده است چهره‌ای حقیقی از سرگذشت چرچیل را به نمایش بگذارد و مخاطب را با واقعیت‌های زندگی او آشنا کند.

مروری بر فصل های کتاب

بخش اول: رهبر مقتدر

بخش دوم - مبارز جوان

بخش سوم - آماده شدن برای زندگی نظامی

بخش چهارم - خبرنگار و سرباز

بخش پنجم - پارلمان

بخش ششم - جنگ جهانی اول

بخش هفتم - هشدارهای جنگ دوم

بخش هشتم - نخست‌وزیر زمان جنگ

بخش نهم - بعد از جنگ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
چرچیل از خبیث ترین چهره های روز گار می باشد
1
0