۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۰۰۹۳۷

تجلیل از همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق

تجلیل از همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق
همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق(ع) در قم تجلیل شدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دستیاری در مراسم تجلیل از همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق(ع) در این مؤسسه در قم برگزار شد، گفت: انسان برای رسیدن به خدا باید در زندگی دارای برنامه بر اساس معیارهای الهی باشد که یکی از مهمترین آن پرهیز از گناه و انجام واجبات الهی است.

این استاد حوزه، افزود: انسانی که در مسیر الهی قرار گیرد و بر اساس برنامه خدا زندگی روز مره خود را تنظیم کند، در پیشگاه خدا محبوب خواهد بود و به جایگاه والایی می‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر فردی برای دین داری سختی‌ها را تحمل کند، عمل این فرد در پیشگاه خدای متعال دو چندان است، افزود: در طول تاریخ داشتن ایمان، پرهیز از گناه و لغزش‌های کوچک و بزرگ به سادگی انجام نشده و همواره مسلمانان برای حفظ دین و توحید هزینه‌های زیادی داده و سختی‌های بسیاری را هم تحمل کردند.

حجت الاسلام دستیاری، نیت، پاکی قلب و حفظ شکم را از مسائل مهم در دین داری بیان کرد و افزود: نمونه بارز حفظ شکم، روزه داری در ایام ماه‌های رجب، شعبان و ماه رمضان است.

این استاد حوزه، حفظ غریزه را امر مهم در دوری از عذاب الهی عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد به دلیل توجه به غریزه خود را از رحمت الهی دور کردند.

وی، گفتن ذکر را از دیگر مسائل مهم در حفظ دین و تقویت آن اشاره کرد و اظهار داشت: ذکر در هر قسمش عملی و غیر آن سبب تقویت دین می‌شود. اگر انسان اهل گفتن ذکر باشد می‌تواند امیدوار به دین داری و تقویت دین خود باشد.

حجت الاسلام دستیاری، گفت: وقتی انسان این برنامه‌های الهی را در خود تجلی دهد و سبب تقویت دین و ایمان خود شود، خدای متعال چنان جایگاه عظیمی در بهشت به او خواهد داد، که برای او قابل تصور هم نباشد.

ارسال نظرات