۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۰۱۰۵۱
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

طلاب باید پژوهش محور تربیت شوند

طلاب باید پژوهش محور تربیت شوند
لرستان- حجت الاسلام مهدوی خواه تربیت طلبه پژوهش محور را از اهداف حوزه خواند و گفت: در این راستا باید به تقویت طرح ها و فعالیت پژوهشی طلاب توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام روح الله مهدوی خواه، در نشست شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران لرستان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، گفت: برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه تقویت شود و برای رشد و ارتقای فعالیت پژوهشی طلاب باید برنامه ریزی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان تربیت طلبه پژوهش محور را رسالتی خطیر خواند و تصریح کرد: برای رشد و تقویت برنامه های پژوهشی طلبه ها باید از ظرفیت های پژوهشی بهره مند شد و با استفاده از برگزاری کارگاه های پژوهشی مهارت طلاب ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: طرح های پژوهشی طلاب تقویت و فعالیت های پژوهشی به سمت نیازهای جامعه هدایت شوند.

حجت الاسلام مهدوی خواه در ادامه عنوان کرد: موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی متناسب با نیاز جامعه باشد و از این ظرفیت باید در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه و تبیین و ترویج ارزش ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یک واحد درسی در مدارس علمیه با عنوان امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود، گفت: تدریس این موضوع امری مهم برای بهره مندی از ظرفیت و توانایی تبلیغی طلاب در جهت عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.  

حجت الاسلام مهدوی خواه احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را نیاز جامعه خواند و گفت: حوزه علمیه و فعالیت تبلیغی طلاب در این زمینه مؤثر بوده و آشنایی طلاب با اصول و بایسته های تبلیغی در این زمینه اثر بخش است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات