۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۰۱۰۶۲
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

ظهور قدرت واقعی جهان اسلام منافع استعمار جهانی را به چالش می کشاند

ظهور قدرت واقعی جهان اسلام منافع استعمار جهانی را به چالش می کشاند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: ظهور قدرت واقعی جهان اسلام می تواند بسیاری از منافع استکبار و استعمار جهانی را با چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در دیدار جمعی از حوزویان و فعالان مذهبی در شهرستان گیلانغرب با اشاره به ضرورت تحکیم وحدت و عدالت در جهان اسلام، اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین اصول بنیادی اسلام، گسترش عدالت و وحدت در جامعه بوده است، کمااینکه این اصول از مبانی اولیه اسلام است.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: بنابراین با توجه به نگاه تخصصی اسلام به این دو مقوله باید امروز هم بعد از گذشت 1400 سال از همچنان باید حرکت ما در این دو مسیر و راه استوار باشد، زیرا تحقق این دو در جهان اسلام بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را از بین می برد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت و وحدت به نوعی لازم و ملزوم همدیگر هستند، عنوان کرد: زمانی که عدالت به معنای واقعی کلمه در جامعه اسلامی جاری باشد، در کنار آن وحدت نیز شکل می گیرد و نیز عدالت با ارتقاء وحدت محقق می شود، بنابراین این دو اصل را نمی توان از هم جدا دید.

حجت الاسلام رضوانی زاده با انتقاد از سخنان تفرقه افکنانه برخی از علما و روحانیون در جهان اسلام، عنوان داشت: برخلاف سخنان نسنجیده برخی از عالمان و روحانیون دینی در بحث قضیه وحدت، باید گفت که پایه و اساس اسلام بر این رکن شکل گرفته است و در آیه آیه قرآن کریم این مهم به عینه دیده می شود.

این استاد حوزه گفت: بنابراین هر کسی که در جهان اسلام به دنبال کمرنگ کردن وحدت باشد، بی شک اعتقادی هم به عدالت ندارد و اگر این دو در بین مسلمین رنگ ببازند باید اسلام آمریکایی یا اسلام تکفیری را داشته باشیم که متاسفانه امروزه شاهد این دو مقوله در بین مسلمین هستیم.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان بر این است که وحدت مسلمین از هم گسیخته شود، عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وجوب و اهمیت وحدت مسلمین می فرمایند: « هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه دشمنی ها شکست ناپذیر خواهد شد» این کلام رهبری نشان می دهد که نبود وحدت می تواند برای جهان اسلام هزینه های سنگین و جبران ناپذیرب به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام رضوانی زاده وحدت زدایی در بین مسلمین را از برنامه های بلندمدت استعمار دانست و بیان داشت: ظهور قدرت واقعی جهان اسلام می تواند بسیاری از منافع استکبار و استعمار جهانی را با چالش بکشاند، از این رو تمام دستگاه های تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان به دنبال این هستند که تقریبی در جهان اسلام روی ندهد تا راحت تر بتوانند ثروت های خدادادی این کشورها را به یغما ببرند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی پیش قراوان وحدت و تقریب در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: بیش از 4 دهه است که ایران اسلامی به نوعی احیاء کننده «وحدت» در جهان اسلام شناخته می شود و در این مسیر نیز هزینه های بسیاری را متحمل شده است./1400/پ210/

ارسال نظرات