۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۰۱۰۸۹

هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش راهی مأموریت در آب‌های بین‌المللی شد

هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش راهی مأموریت در آب‌های بین‌المللی شد
صبح امروز با بدرقه فرماندهان نظامی نداجا، هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از بندرعباس عازم آب‌های آزاد و بین المللی شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، صبح امروز مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه‌ رزمی، اطلاعاتی آموزشی نداجا اعزامی به کارورزی دانشجویان دانشگاه‌افسری علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این ماموریت ناو لجستیکی تنب، ناو لجستیکی بندرعباس و ناوشکن کلاس الوند نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده قرارگاه مقدم جنوب نداجا در این مراسم اظهارداشت: هم‌اکنون لباس مقدس نیروی دریایی لباس طلایه‌داران خط‌ شکنی است که تحریم‌ها و تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ کرده‌اند و از شعار "راه‌ ما راه امام حسین علیه‌السلام است" بهره می‌گیرند.

وی افزود: سربازان مقام ولایت الگوهای ستودنی برای دانشجویان و سکانداران آینده نیرو هستند لذا امیدواریم این دانشجویان در پایان مأموریت به میهن اسلامی بازگردند و سفیر خوش خبری برای کشور و خانواده‌هایشان باشند.

شفقت تاکید‌کرد: تربیت دانشجویان باید بر آموزش مقدم شود و یادگیری تعهد بر بقیه موارد ارجحیت دارد، لذا انتظار می‌رود نیروهای اعزامی از تمامی توان و استعدادها و خلاقیت‌ها استفاده کنند تا با دستی پر به میهن اسلامی برگردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس اظهارداشت: در فقه و ابواب فقه جهاد و مرابطه داریم که این دو باب در یک مسئله با هم مشترک هستند و آن‌ هم در فضیلت‌ها است، مرابطین یعنی مجاهدین دورانی که مستقیم با دشمن درگیر نیستیم و فضلیت این افراد با مجاهدین یکی است.

وی افزود: واقعیت این است که شما میراث‌داران ملتی با تاریخی کهن هستید که برخی معتقدند قدمت دریانوردی هرمزگان به 3 هزار سال هم می‌رسد؛ یک روز میدان دریا در اختیار ملت بزرگ ایران بود که نیروهای دریایی این افتخار را امروز دوباره احیا کردید و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه به عنوان دو بال قدرتمند نظام، اقتدار صلابت و بزرگی ملت ایران را به دنیا نشان می‌دهند.

عبادی‌زاده بیان‌کرد: شما سفیرانی هستید که در کشتی نوح می‌نشینید تا عظمت ملت ایران را به سمع و نظر جهانیان برسانید و شکی نیست که امروز با توانایی بالای ارتش و نیروی دریایی سپاه و ارتش ایده رهبر فرزانه انقلاب در بحث نیروی دریایی راهبردی محقق شده‌ است و از این بعد نیز آثار و برکات آن را خواهیم دید.

این ناوها و ناوشکن صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌اله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های آزاد و بین‌المللی شدند.

در این ماموریت اساتید نمونه دانشکده افسری علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز ناوگروه‌ را همراهی می‌کنند.

ارسال نظرات