۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۱۱۷۸
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

غیرت دینی و ملی مردم؛ عامل پیروزی و تداوم انقلاب

غیرت دینی و ملی مردم؛ عامل پیروزی و تداوم انقلاب
سمنان - امام جمعه دامغان با بیان اینکه آنچه انقلاب را پیروز کرد و تداوم بخشید، غیرت دینی و ملی مردم ایران است، گفت: انقلاب اسلامی معادلات جهان را به نفع بشریت تغییر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به درپیش بودن آغاز دهه مبارک فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی در سال ۵۷ اظهار داشت: دهه فجر فرصتی است برای بیان دقیق‌تر بخش‌های مهمی از تاریخ ایران و انقلاب، انقلابی اسلامی که معادلات جهان را به نفع بشریت و مظلومان و مستضعفان جهان تغییر داد.

امام‌جرمعه دامغان تصریح کرد: در آن ایام جای‌جای جهان تحت سیطره کفر و استکبار جهانی بود و حتی کشور ما که سرزمین اهل‌بیت، امیرالمؤمنین، امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) محسوب می‌شود تحت تسلط آنان بود، تمامی امکانات این کشور در اختیار دشمنان به‌ویژه آمریکایی‌ها بود و آن‌ها به اسم اعزام مستشار بر هر آنچه که ملت ما داشت تسلط داشتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به‌واقع معجزه قرن بود، نهضتی که نه‌تن‌ها کشور ما را از سلطه بیگانگان نجات داد، بلکه حرکت‌هایی را در جهان ایجاد کرد که امروز اسراییل غاصب خود را در محاصره نیرو‌های مقاومت می‌بیند و یا در یمن ملت مظلوم این کشور آن‌چنان سیلی به متجاوزان زدند که دشمنان را مستأصل کرده است.

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: اگر امروز ارزیابی دشمن این است که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران و ملت ما تقابلی داشته باشد و اگر اعتراف می‌کنند که حتی فشار حداکثری آن‌ها نیز به ملت ما با شکست مواجه شده‌است، همه این پیروزی‌ها به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت مردم بصیر ایران اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی ما به وجود آورد، به پیروزی رساند و تداوم بخشید غیرت دینی و غیرت ملی مردم ایران است، یادآور شد: امروز نیز این غیرت دینی وجود دارد و نمونه آن عکس‌العمل‌های گسترده مردم و جوانان ایران اسلامی در مقابل اتفاق دیروز تلویزیون با شعار مرگ‌بر منافق و مرگ‌بر آمریکا درفضای مجازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه با اشاره به اینکه ما زمانی می‌توانیم بزرگی و عظمت نعمت انقلاب اسلامی را درک کنیم که شرایط قبل‌از انقلاب را لمس و درک نموده باشیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای ملت صبور و مقاوم ایران است؛ جوانان و نوجوانان ما باید تاریخ انقلاب را از منابع معتبر مطالعه کنند؛ انسانی که تشنه آب است قدر آب را می‌داند.

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مداحان، اضافه کرد: اگر بخواهیم خلاصه بیانات معظم له را بازگو کنیم، باید بگوییم که هیئت فقط مکانی برای سینه زدن و عزاداری نیست، اگر می‌خواهیم نوآوری داشته‌باشیم باید با موازین شرعی سازگاری داشته باشد، هیئت یعنی خدمات اجتماعی و فرهنگی، جوان و نوجوان هیئتی ما باید امروز پیشگام جهاد تبیین باشد و خطبا و منبری‌های ما باید هیئت‌ها را محور جهاد تبیین قرار دهند، زیرا مخاطبان جوان فراوانی در این مراکز و مجموعه‌های دینی و فرهنگی وجود دارند.

امام‌جمعه دامغان در ادامه با اشاره به شرایط ملت مظلوم یمن اظهار داشت: ملت مظلوم یمن مانند شرایطی که ما در ابتدای جنگ تحمیلی داشتیم سال‌هاست که مورد هجمه وسیع دشمنان با حمایت مستکبران عالم قرار گرفته‌اند، دشمن تصور نمی‌کرد روزی به این نتیجه برسد که باید از یمن با خفت و خواری خارج شود سیلی محکمی که مردم یمن به امارات نواختند سبب شد این نانجیب‌ها به اسم ائتلاف سعودی انتقام آن را از ملت مظلوم و بی‌دفاع این کشور بگیرند و در حملات اخیر ۶۰ زن و کودک یمنی ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، اما رسانه‌های دنیا در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کردند، ما امروز از تریبون نمازجمعه اعلام می‌کنیم که هر جای عالم مستکبری وجود داشته باشد در برابر او می‌ایستیم و هر جا مظلومی باشد از مظلوم دفاع خواهیم کرد.

گفتنی است، اشاره امام‌جمعه دامغان به برگزاری یادواره بزرگ شهدای مدافع حرم این شهرستان در دانشگاه دامغان، تبریک فرارسیدن ایام ولادت امام محمد باقر(ع) و آغاز ماه رجب و اشاره به سفر ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به این شهرستان و طرح مباحثی در باب ادامه روند احداث بیمارستان دوم و بیمارستان ۵۰ تختخوابی دامغان و دیدار با خانواده مرحوم امین‌زاده و اظهار امیدواری امام‌جمعه دامغان مبنی‌بر حل سریع‌تر مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان با همراهی مردم و مسئولان از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود. /۹۷۷/پ201/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات