۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۷۰۱۱۸۸
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین است
کرمانشاه ـ آیت الله علما با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین است، گفت: یکی از اهداف مداحان باید جذب جوانان و مراقبت از آنها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مناسبت های مختلفی از جمله ورود به ماه مبارک رجب را در پنجشنبه هفته آینده در پیش داریم که مصادف با سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال فرارسیدن ماه های رجب و شعبان بوی ماه رمضان به مشام می‌رسد، افزود: امام محمد باقر(ع)، به باقرالعلوم یعنی شکافنده همه علوم ملقب بودند و در عمر نسبتا کوتاه خود همانند جد بزرگوارشان با ۵۷ سال سن، پایه‌گذار علوم اجتماعی و جامعه شناسی و علوم فرهنگی بودند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در واقع امام محمد باقر(ع) انقلاب فرهنگی را راه اندازی کردند، هرچند که در آن زمان مدارس و دانشگاه‌ها وجود نداشتند اما انجام کارهای فرهنگی  نظر ایشان را جلب کرده بود برهمین مبنا ما نیز باید به کارهای فرهنگی توجه کنیم همان گونه که دشمن با استفاده از فرستنده ها و ماهواره‌ها  کار فرهنگی انجام می‌دهد.

آیت الله علما تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) مراقب بودند و از دین پاسداری می کردند، وظیفه ما نیز پاسداری، نگهبانی و نگهداری از اسلام، حقیقت اسلام و نظام اسلامی است.

وی افزود: با وجود اینکه امام راحل می توانستند تنها به تدریس بپردازند اما احساس وظیفه کردند، فریاد زدند و دنیا را در شرق و غرب متزلزل کردند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: در سال ۴۲ به فرموده امام راحل ایشان ۶۳ سال سن داشتند اما حرکت و جنبش و انقلاب فرهنگی را بر پا کردند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بیان کرد: خلاصه کار امام راحل و نتیجه فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد تبیین است برهمین مبنا باید بیان شود که چرا انقلاب کردیم، پیش از انقلاب کجا بودیم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم.

آیت الله علما با بیان اينکه کار پیامبران و ائمه معصوم(ع) جهاد تبیین بوده، گفت: امام باقر(ع) در آن زمان تشخیص دادند که باید کار فرهنگی انجام دهند و البته در روایات فقهی و مسائل شیعه درباره انجام کارهای فرهنگی توسط امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مطالبی مطرح شده است.

وی افزود: با انجام کارهای فرهنگی و انجام جهاد تبیین پس از یک هزار و ۴۰۰ سال به بن بست نرسیده ایم و  حرف‌های جدید داریم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس روایات، امام باقر(ع) فرمودند که تقوا و صلابت علامت شیعیان است و در این راستا دنیا هم چیزی جز تقوا و صلابت از امام راحل ندیده است حتی دشمنان ایشان هم معترف هستند که امام خمینی(ره)  قدرتمند بودند.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه همه کلمات و جملات امام محمد باقر(ع) بر اساس توحید است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و آیت الله رئیسی توصیه کردند همه کارها باید پسوند عدالت داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اينكه تقوا سرمایه ما است و هیچ چیزی قدرت تقوا را ندارد، تصریح کرد: باید ضمن برخورداری از تقوا یعنی اطاعت از خداوند، خشوع داشته باشیم و امانت دار باشیم.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب ماه توجه و تذکر است، افزود: بر اساس سفارشات امام راحل باید اهل صله رحم، توجه به ایمان، صدقه جاریه، صدق کلام و صدق اسلام باشیم‌.

آیت الله علما گفت: نهم بهمن سالروز ارتحال استاد اخلاق مرحوم آیت الله قاضی به عنوان عارفی بزرگ است که در سایه صلابت و تقوا شاگردانی بزرگ داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۲ بهمن روز ورود امام راحل به کشور در سال ۵۷ و آغاز دهه فجر است، افزود: مقام معظم رهبری غیرت دینی و جهاد تبیین را مطرح کردند که بر مبنای آن همه نمایندگان، روحانیون، بزرگان، اهل قلم و اهل کتاب باید چهل سال انقلاب را تبیین کنند و به غیرت اسلامی توجه کنند و اجازه ندهند که انقلاب کهنه و کمرنگ شود.

آیت الله علما با بیان اینکه ۱۴ بهمن مصادف با اول ماه رجب و میلاد امام باقر(ع) است، گفت: باید ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را بشناسیم.

وی ضمن محکوم کردن آمریکا و ایادی آن یعنی بن سلمان و امارات عنوان کرد: عوامل آمریکا به دستور آمریکا شهرهای یمن را بمباران کردند اما ما باید از مظلومان حمایت کنیم.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: مهم ترین قصه دهه فجر جهاد تبیین است که نباید آن را فراموش کنیم همچنین هیئت های مذهبی باید به جهاد تبیین بپردازند.

وی افزود: یکی از اهداف مداحان باید جذب جوانان و مراقبت از آنها باشد زیرا جوانان خوبی داریم، همچنین باید از بیان حرفهای سست پرهیز کنیم و متقن سخن بگوییم./1400/پ201/

ارسال نظرات