۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۰۶۱۵۶
حجت الاسلام فلاح عنوان کرد؛

تلاش حوزه علمیه برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب در سال جدید

تلاش حوزه علمیه برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب در سال جدید
مازندران - حجت الاسلام فلاح با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری از تلاش حوزه های علمیه برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در دیدار نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، گفت: حوزه علمیه هم از همه ظرفیت های خود به منظور تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید استفاده خواهد کرد.

وی با بیان این که یکی از وظایف حوزه تربیت طلابی با استعداد و فاضل برای جامعه امروز است، افزود: جامعه امروز نیازمند طلابی عالم و فاضل است تا بتوانند به نیازهای مردم پاسخ مستدل و علمی دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان مرکز تولیدات فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: امروز همه طلاب و روحانیان فعال در نهادهای مختلف باید مجهز به دانش روز باشند تا بتوانند به نیاز جامعه پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که امروز رسالت حوزه برای تربیت و پرورش چنین طلاب فاضل و با استعدادی بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: طلاب باید از لحاظ علمی هر روز خودشان را بروز کنند تا همگام با نیازهای روز جامعه بتوانند پاسخگو آن باشند.

وی با اشاره به این که امروز دایره فعالیت طلاب حوزه های علمیه تنها در داخل کشور نیست، تصریح کرد: امروز دروازه های دنیا به روی حوزه گشوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در جهان اسلام فرقه های ضاله بسیاری بر ضد شیعه کار می کنند، ادامه داد: حوزه های علمیه شیعه باید پاسخگوی جهان اسلام و حوادثی که در آن روی می دهد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی برخاسته از بدنه حوزه های علمیه نه تنها در جهان اسلام بلکه در جهان نیز تعیین کننده هستند، افزود: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مهد پرورش شخصیت های بزرگ و اثرگذاری بوده است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به روی کار آمدن دولت انقلابی در کشور اشاره کرد و گفت: حضور چنین دولتی در کشور مسؤولیت حوزه های علمیه را دو چندان می کند و می توانیم در کنار دولت انقلابی به موفقیت های بهتری دست پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والای حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ خاطرنشان کرد: باید با تلاش های علمی دوباره به آن جایگاه گذشت بازگردیم./950/

ارسال نظرات