۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۰۷۳۱۶
وجیزه؛

نخواهمش جز نامی

نخواهمش جز نامی
نام امام چون پوستینی است که وارونه بر تن شده و اگر حقیقت آن برای مردم آشکار شود، آیا اجازه خواهند داد این پوستین، وارونه بر تن کسی بماند؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قطعا با خواندن این متن زبان‌ها به انتقاد گشوده می‌شود که نباید انقدر تند می‌نوشتی و این چه تطبیقاتی است که انجام می‌دهی! اما اگر کسی در خلوت خودش بیندیشد، بدون تردید به حق بودن این وجیزه اذعان خواهد کرد هرچند که در ظاهر از آن برائت جوید. علت تیز بودن این متن چیزی نیست جز گریبان چاک دادن سایت جماران و به خصوص نویسنده یادداشت «امام زدایی از همین‌جا شروع می‌شود/ سلام فرمانده!» در آنجایی که می‌نویسد «چرا یک نفر از آن‌ها که هر روز فریاد «وا اماما» سر میدهد و سر سفره انقلاب نشسته‌اند به این نکته‌های مهم توجه نمی‌کنند. وای بر ما اگر خیال کنیم که می‌توانیم بدون امام، انقلاب و اسلام جمهوری اسلامی را ترویج کنیم. شرم بر ما اگر شرمنده روح الله شویم...».

خلاصه متن مذکور این است که چرا در سرود سلام فرمانده، اسمی از امام خمینی آورده نشده ولی از امام زمان روحی فداه، رهبر انقلاب، حاج قاسم، میرزا کوچک خان و آیت الله بهجت نام برده شده است! مگر «بنیانگذار جمهوری اسلامی مرحوم بهجت است؟»! اصلا ریشه نزاع ما با این طیف از اینجا آغاز می‌شود که آنها نهایت آمالشان، آوردن «سلام الله علیه» پس از نام امام خمینی است و این را زنده نگه داشتن خط ایشان می‌پندارند _که اتفاقا خودش امام زدایی است_ اما ما به دنبال خط و دستورات ایشان هستیم نه صرفا نام و پوستین.

حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه در بیان احوالات آخرالزمان می‌فرمایند: «از اسلام جز نامى نماند. در آن روزگار، مسجدهايشان از حيث بنا آباد است و از جهت رستگارى ويران. ساكنان و آباد كنندگانش، از بدترين مردم روى زمين خواهند بود. فتنه ها از آنجا بيرون آيد و خطاكاريها در پناه آنها مأوا گيرد» و من نمی‌دانم چرا هرگاه به حکمت 369 نهج البلاغه شریف می‌رسم و این سخن حکیمانه را می‌خوانم، هیچ تصویری جز تصویر رفتارها و کارهای طیف مذکور برایم تداعی نمی‌شود! یادداشت منتشر شده در تنقیص سرود زیبا و ارزشی سلام فرمانده، امام را چیزی جز نام و تصویرش نمی‌داند و چه بسا باید گفت نمی‌خواهد! حاضرم قسم یاد کنم تأثیری که این سرود در بین کودکان و نوجوانان در جذب آنها نسبت به انقلاب و امام داشت، تا کنون مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با تمام عرض و طول نداشته است.

 

سخنرانی سید احمد خمینی در شاد

 

نهایت فعالیت شما برای جذب نوجوانان و جوانان به امام خمینی این است که در اپلیکیشن شاد، لایو عمومی با عنوان «آرمان‌های امام و جوانان امروز» برگزار کنید و از یادگار یادگار یادگار امام هم بخواهید که سخنرانی کند؛ ضمنا نمی‌توان مطمئن نشد که این کار صرفا برای بزرگ کردن احمد خمینی نبوده است. اگر شما نمی‌توانید قلب و جان کودکان و نوجوانان و حتی جوانان را به سمت امام متمایل کنید که نمی‌توانید، مانع از تلاش‌های دیگران برای زنده نگه داشتن یاد و راه ایشان نباشید. گر وا نمی‌کنی گرهی خود گره مباش!

حالا سؤال اصلی من از مخاطب این است که می‌دانید چرا اینها از احیای خط و اندیشه‌های امام طفره می‌روند و خود را محدود به اسم و عکس امام کرده اند؟ زیرا نام امام برایشان چون پوستین است که زیر آن پنهان شده و آن را وارونه بر تن کرده‌اند تا مردم حقیقت آن را درک نکنند؛ که اگر حقیقت این افراد و زیبایی این پوستین برای مردم آشکار شود، قطعا آن را از تنشان در خواهند آورد و لحظه‌ای اجازه نخواهند داد چنین افرادی چنین گوهری را به بازی بگیرند.

سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ج
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
متن تند نبود بلکه واقعیتی بود تلخ!
4
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
سایت جماران دست به تحریف امام نرند، تبیین امام پیشکش
4
3
یارعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
حاجی خیلی خوب بود... دمت دمادم
4
3
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
عالی بود. خدا اینها را هدایت یا رسوا کند به حق این ماه مبارک
4
3
خالق دادی
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کل متنت این رو میخواست بگه که مردم لباس از تن اینها میکنند اگه بفهمند چی به چی هست!!!
3
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
اینها باید علت یابی بشه که علت اعوجاجشان از انقلاب چیست؟؟
3
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
انتقاد..
0
2