۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۷۰۸۰۳۷

پرونده بازار بورس در دادسرا در جریان رسیدگی است

پرونده بازار بورس در دادسرا در جریان رسیدگی است
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران رسانه‌های مختلف امروز، سه شنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه شنبه، ۶ اردیبهشت) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

پرونده بازار بورس در دادسرا در جریان رسیدگی است/ تشکیل پرونده‌ای دیگر توسط سازمان بازرسی کل کشور

سخنگوی قوه قضاییه پیرامون آخرین اقدامات پرونده بازار بورس سرمایه گفت: اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بورس تهران در پرونده خرید، نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز تحت تعقیب قرار گرفتند و این پرونده در دادسرا در جریان رسیدگی است. پرونده ای دیگر توسط سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با 4 نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بورس که همزمان معاون آن سازمان بودند و رئیس وقت سازمان بورس و یکی از مسوولان وزارت اقتصاد تحت عنوان ظاهری گمراه کننده از روند معاملات با عنوان اوراق بهادار و ایجاد قیمتهای کاذب و اغوای اشخاص و انجام معامله در پایان سال گذشته در دادسرای تهران تشکیل شده و مطرح رسیدگی است. هنوز به کیفرخواست منتهی نشده است

جلوگیری از تعطیلی 445 واحد تولیدی در سال 1400

خداییان گفت: در سال گذشته از تعطیلی 445 واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد. روند صدور مجوز 286 واحد تولیدی تسهیل شد. 451 پیشنهاد اصلاح ساختار، فرایندها و رویه های ناکارآمد را داشتیم. بازدید از بیش از هزار واحد تولیدی انجام شد.

احکام قطعی در پرونده فساد در بانک سرمایه صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیش از 170 سال حبس برای افراد تحت تعقیب در بخشی از پرونده بانک سرمایه صادر شده است. محمد امامی (جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی - 20 سال حبس - رد مال و انفصال از خدمات دولتی)/ سید احمد هاشمی شاهرودی (10 سال حبس - رد مال)، شهاب الدین غندالی (12 سال و 6 ماه حبس)/ یکی دیگر از همدستان به 20 سال حبس و رد مال محکوم شد چون رای غیابی است اسم ان را نمی بریم/6 نفر از متهمان هر کدام به دو فقره حبس یکی به 7 سال و 6 ماه و یک فقره 13 ماه و 17 روز محکوم شدند/ 15 نفر هر کدام به 5 سال و رد وجوه محکوم شدند

تحقیقات در پرونده عامل حادثه حرم رضوی تمام شده است

خداییان گفت: تحقیقات در پرونده عامل حادثه حرم رضوی تمام شده است. تا 10 روز آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود. طبقه بررسی‌های بعمل آمده در این حادثه انگیزه شخصی نبوده است. متهم تحت تاثیر تفکرات تکفیری این عمل را انجام داده است و همدستی نداشته است.

پرونده احضار و جلب در خصوص پتروشیمی میانکاله تشکیل نشده است

ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: فعلا عملیات اجرایی پتروشیمی میانکاله متوقف شده است. دادستانی استعلاماتی را به عمل آورده است و منتظر پاسخ مراجع مرتبط با این موضوع است که این شرکت دارای مجوز از این مراجع هست. پرونده ای که منتهی به احضار و جلب شخصی شده باشد تشکیل نشده است.

 

منبع: میزان

ارسال نظرات