۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۳۳۶

روایت نماینده ولی فقیه در کاشان از توطئه دشمنان درباره هیئات مذهبی

روایت نماینده ولی فقیه در کاشان از توطئه دشمنان درباره هیئات مذهبی
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دشمنان برای نابودی اسلام به دنبال قرار دادن مداحان در مقابل سخنرانان و روحانیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار اعضای کانون مداحان و شورای مداحان و کانون مداحان بسیجی کاشان، گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و مرثیه خوان‌های عترت پیامبراکرم(ص) شریف‌ترین و پر ارج‌ترین کار‌های دنیا است.

وی با تأکید بر اینکه مداحان باید به خود افتخار کنند که مرثیه خوان اهل بیت(ع) هستند، افزود: امام صادق(ع) مداحان را برای مرثیه خوانی به خانه دعوت می‌کردند و از آن‌ها می‌خواستند همانگونه که درمجالس عزاداری با شور و حزن مرثیه خوانی می‌کنند به همان طریق مرثیه خوانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه دشمن همیشه در حال برنامه ریزی و توطئه برای نابودی اسلام است، اظهار داشت: سازمان سیا بیش از ۴ دهه قبل در پاکستان سندی را که توطنه آن‌ها برای ضربه زدن به اسلام، سست کردن اعتقادات نسل جوان و نابودی اسلام بود منتشر کردند که نشان می‌داد برای نابودی اسلام به دنبال قرار دادن مداحان در مقابل سخنرانان و روحانیت هستند.

وی ادامه داد: در یک دوره برای ضربه زدن به اسلام در پاکستان مداحان پرشور را تقویت کردند به این صورت که جمعیت سخنران مجلس ۵۰ نفر اما جمعیت مداحان نزدیک به دو هزار شد.

به گفته وی بعد از گذشت دو دهه از توطئه آمریکا برای نابودی اسلام در پاکستان، مجالس روضه خوانی شور داشت، اما شعور نداشت و عقاید آنها با چند شبهه متزلزل می‌شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امروز همان توطئه آمریکا درحال پیاده شدن در ایران است، اظهار داشت: دشمن زیرک است، اما جبهه حق نباید برای مقابله با دشمن زیرک منفعل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به تعدد هیئات مذهبی در کاشان گفت: از ظرفیت و فرصت فعالیت بیش از ۷۰۰ هیات مذهبی دارای مجوز در کاشان باید استفاده شود.

وی افزود: اگر وظیفه‌ای که بر عهده داریم انجام دهیم سنت خداوند که امداد است به کمک خواهد آمد، از این رو برای انجام کار جهادی نیاز به اغنا اندیشه و همچنین تحریک اندیشه است تا شور ایجاد شود.

به گفته وی منبرامام حسین(ع) توسط روحانی سخنران غنای اندیشه دارد و مداحان نیز تحریک انگیزه را دارد و این دو مؤلفه سبب خواهد شد جوان‌ها همیشه آماده دفاع حرم و اسلام شوند.

مداحان زبان گویای تشیع هستند

همچنین محمود شریفی رئیس کانون مداحان شهرستان کاشان نیز در این جلسه از فعالیت بیش از ۵۰۰ مداح اهل بیت(ع) در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: بخشی از مداحان ترحیم، تذکر و ختم خوانی دارند، بخش دیگری از آن‌ها هیات خوانی و محرم خوانی و مناسبت خوان هستند و یک بخش نیز شورخوان هستند.

به گفته وی کانون مداحان شهرستان کاشان در زمینه‌های آموزش و نظارت بر فعالیت مداحان فعالیت دارد.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه کانون مداحان در شهرستان‌ها طی ۱۶ سال گذشته تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی فرایند انتخاب جامعه مداحان را برعهده دارد، گفت: اعضای ۷ نفره کانون مداحان در انتخاباتی که سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند انتخاب می‌شوند.

وی مداحان را زبان گویای تشیع دانست و اظهار داشت: تشیع پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال آن روحانیت است و بال دیگر آن مداحان اهل بیت(ع) هستند که احساس و عاطفه را تهییج می‌کنند./۱۳۰۷/ 

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات