۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۰۹۳۶۸
در قالب امضای تفاهم نامه صورت گرفت؛

همکاری حوزه علمیه خواهران و ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران

همکاری حوزه علمیه خواهران و ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران
مازندران - معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران از امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی و خدمات رسانی این مدیریت با ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خبر داد.

خانم مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی و خدمات رسانی این مدیریت با ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خبر داد.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت بازسازی اعتاب مقدسه و مشارکت خیرخواهانه دوستداران و محبان اهل بیت(ع) در این راه معنوی و خداپسندانه امضا شده است.

رستمی با بیان این که این تفاهم نامه به منظور بهرمندی از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در جهت بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه منعقد شده است، بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد حوزه علیمه خواهران استان با بهره گیری از ظرفیت بالای اساتید و طلاب خود در امر بازسازی این اماکن متبرک مشارکت داشته باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: در این طرح نذورات نقدی و غیر نقدی اساتید و طلاب جهت بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) تخصیص خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که به امضا طرفین رسید مقرر شد از ظرفیت فضای فرهنگی حوزه علمیه خواهران در امر تبلیغات و امور فرهنگی بازسازی عتبات و از ظرفیت سخنوری و امورات فرهنگی حوزه علمیه خواهران در جهت تبلیغ و پاسخ به شبهات موجود در امر بازسازی عتبات استفاده شود.

رستمی خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد که بستر مناسبی جهت مشارکت اقشار جامعه در استفاده از طرح بنای نور ستاد بازسازی ایجاد بشود و برگزاری مراسم نذر فرهنگی پرچم امام حسین(ع) در حوزه و احیای سنت پرچم گردانی در دیار علویان جهت توسعه و تعمیق و تقویت فرهنگ اهل بیت (ع) در بین طلاب حوزه انجام گیرد.

وی تاکید کرد: تامین هزینه احداث حداقل یک متر مربع از صحن مبارک حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به مبلغ سی میلیون ریال است که از سوی هر یک از مدارس علمیه خواهران در سراسر استان پرداخت می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران درمورد تعهدات ستاد بازسازی استان گفت: حکم مسؤولیت برای نمایندگان مدارس حوزه علمیه خواهران صادر و شماره حساب ستاد باز سازی عتبات عالیات به کلیه مدارس حوزه علمیه خواهران اعلام خواهد شد.

وی اذعان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز خلاصه ای از عملکرد خود را به حوزه علمیه خواهران استان ارائه و زمینه استفاده از تسهیلات و قرض الحسنه بانک رسالت برای طلاب و اساتید حوزه در اجرای طرح بنای نور را فراهم خواهد کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات