۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۰۹۳۹۱

رونمایی موشک "جمال۶۹" پیام شادی به فلسطینیان و هشدار به اسرائیلی‌ها بود

رونمایی موشک
حجت الاسلام سید عباس موسوی گفت: هدف از رونمایی موشک "جمال ۶۹" رساندن پیام شادی به برادران فلسطینی و پیام هشدار به اسرائیلی‌ها بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عباس موسوی نماینده دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق، به آخرین فعالیت ها و اهداف این جنبش در شرایط کنونی منطقه و عراق پرداخت.

وی گفت: این جنبش در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و متشکل از مجموعه ای از رهبرانی است که علیه نظام سابق صدام و اشغالگران آمریکا می جنگیدند . این رهبران در تمام شهرهای عراق در تمام ابعاد نظامی، فکری، اجتماعی و سیاسی علیه دشمنان عراق مبارزه و مقاومت می کردند.

حجت الاسلام موسوی جنبش را دارای اهداف مختلفی دانست و ابراز داشت: اول: یاری دین و مذهب امیرالمومنین(علیه السلام) و دفاع از مسلمانان مستضعف و مبارزه با اشغالگران و پیروان آن‌ها از سازمان‌ها و جنبش‌های تکفیری. این جنبش پیرو اندیشه و روش علمای اهل عمل و سخنگویان حق چون امام امت، روح الله خمینی(ره) و دو شهید والامقام صدر (قدس الله اسرارهم) و خط ولایت فقیه بوده که در عصر حاضر مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) و تحت لوا و رهبری پیروزمندانه ایشان است. این جنبش تحت تأثیر افکار انحرافی غربی نفوذی در اسلام قرار نگرفته و در مرزهای "سایکس پیکو" متوقف نشده و دفاع از مسلمانان در هر کجا و در هر کشوری را وظیفه خود می داند و دست یاری به سوی مسلمانان مستضعف دراز می کند ، حتی اگر در دورترین نقطه از کره زمین باشند.

دوم: گسترش آگاهی و فرهنگ در جامعه مطابق با رویکرد اسلام ناب محمدی و ایستادگی در برابر تهاجم فکری و فرهنگی آمریکا.

سوم: حمایت از روند سیاسی و تقویت نظام در عراق ضمن توصیه و هشدار به طبقه سیاسی حاکم در خصوص نفوذ آمریکا و انگلیس.

چهارم: ارائه خدمات به مستمندان و محرومان و امدادرسانی به آسیب دیدگان تا حد امکان.

وی ادامه داد: این اقدام برای رساندن پیام شادی به برادران فلسطینی و پیام هشدار به اسرائیلی‌ها بود که جنبش نجباء قادر است در هر زمانی به دورترین نقطه در مناطق فلسطینی دست یابد و آماده مشارکت مستقیم در هر جنگ احتمالی علیه رژیم صهیونیستی است و در هر رویارویی منطقه ای در سطح محور مقاومت در مبارزه با اشغالگران نقش اساسی خواهد داشت. همچنین یکی دیگر از اهداف رونمایی از این موشک اعلام آمادگی کامل برای همکاری با مقاومت فلسطین در عرصه نظامی است و ارسال این پیام که دستان مقاومت عراق قادر است تا عمق اراضی اشغالی دسترسی پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: هدف از این اظهارات پلید تضعیف حکومت عراق است. ایجاد شکاف بین صفوف شیعیان عراق و تفرقه افکنی و اختلاف و فتنه بین پیروان مذهبی واحد و کم اهمیت دادن خط مقاومت است و مانع تراشی بر سر راه آن است. این سیاست (تفرقه بینداز و حکومت کن) است، و علاوه بر این که ثروت مملکت را ربوده، اقتصاد و زیرساخت ها را نابود می کنند و جامعه را به سمت نادانی و عقب ماندگی پیش می برند. کشورهای مخالف جمهوری اسلامی در داخل عراق برای همه عراقی ها روشن شده است و اهداف آنها برملا و علنی شده که مثلث شومی شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و دنباله های آنها دولت های خلیج فارس که در رأس آنها رژیم آل سعود و ترکیه و کشورهای دیگر قرار دارد که به گفته امام خمینی(ره)، اگر آل سعود ۱۰۰ بار خود را با آب زمزم بشوید پاک نمی شود.

وی افزود: از سوی دیگر گروه‌ها و تشکل‌های سنی و شیعه ای در عراق هستند که آخرتشان را به دنیا و دشمنان دین و بشریت فروخته‌اند و از اصول، ارزش‌ها، وطن‌شان و عربیت خود دست کشیدند و مزدور و وابسته آمریکا و دنباله های آن شدند. آنها در کنار دولت هایی که دشمن عراق و مخالف با جمهوری اسلامی با عزت و عزیز هستند، می ایستند. اما مقاومت اسلامی عراق تحرکات امنیتی آنها را پیگیری می کند و ناظر نقشه‌های شوم آن‌ها و همواره در کمین آنها است.

این فعال سیاسی فرھنگی بیان داشت: جنبش نُجَباء در راستای پرونده خدمات خارجی خود در ایران با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و کادر پزشکی به مردم عزیز ایران در دوران کرونا خدمت رسانی کرد. ضد عفونی کردن خودروها در برخی جاده ها، کمک رسانی به فقرا و تهیه سبدهای غذایی، توزیع حدود ۴۰۰ کیلو عسل نیز بین بیماران و کادر درمان برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیماران کرونایی نیز از سوی جنبش مقاومت اسلامی، ارائه خدمات ویژه به تعدادی از کادرهای پزشکی و کسانی که به هر شکلی گرفتار بیماری کرونا شدند از جمله اقدامات نجباء در کنار برادران و خواهران ایرانی در شرایط سخت کرونا بود.

وی گفت: توزیع برخی اقلام غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان بین کسانی که بر اثر شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده‌اند و برپایی موکب سلامت از جمله خدماتی است که این جنبش در ایام شیوع کرونا به مردم عزیز ایران ارائه کرده است.

این روحانی عراق با اشارہ به این که دستاوردهای این دو فرمانده شهید در عرصه مقاومت بسیار زیاد بوده و نیازمند تدوین یک کتاب است و پیروزی ها و قهرمانی های این دو شهید بیش از آن است که قابل شمارش باشد اظھار داشت: شکی نیست که فقدان شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) خلأ بزرگی را در منطقه به طور عام و در محور مقاومت اسلامی به طور خاص ایجاد کرد. اما با وجود این، این دو شهید تاثیراتی را از خود به جای گذاشتند که تأثیر مثبت زیادی داشت و به فضل و لطف خداوند آنچه کاشته بودند بهترین ثمر و نتیجه را به بار آورد.

وی در اخر گفت: امروز درخت محور مقاومت در منطقه قوی‌تر شده، و شاخه‌هایش قدرتمند تر و پر بار ترشده است و در عالی ترین شرایط آمادگی به لحاظ امکانات و شرایط قرار دارد و آمادگی کامل برای مبارزه بزرگ و پاکسازی قدس از پلیدی و نجاست صهیونیست ها و پاکسازی تمام منطقه از چنگال اشغالگران را دارد. ان‌شاءالله همانطور که سید حسن نصر الله سید مقاومت گفت؛ ما در آستانه پیروزی هستیم./۹۸۸/

ارسال نظرات