۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۰۹۴۷۲
طی مراسمی؛

دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه تجلیل شدند

دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه تجلیل شدند
قم ـ 200 نفر از مرتلین نوجوان و جوان محافل قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از عوامل اجرایی برنامه های قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت از جمله آیین ترتیل خوانی نوجوانان، جشنواره قرآنی دعوت، جشنواره طلیعه بندگی و رنگین کمان آیه ها با حضور باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و حجت الاسلام علی قاسمی مدیر روابط عمومی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام علی قاسمی؛ مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه بهترین راهی که می شود فرزندان این مرز و بوم را در مسیر تربیت الهی قرار داد آشنایی آنها با قران است، اظهار کرد: پیامبر(ص) در روایتی نسبت به آموزش خوبی ها و نیکی ها به نوجوانان و جوانان سفارش کردند و فرمودند دلهای آنها نرم تر و آماده تر برای پذیرش حق است.

وی ادامه داد: پیامبر فرمودند که وقتی خداوند من را به عنوان پیامبر در میان شما برانگیخت تا به مؤمنان بشارت و کافران را بیم دهم این جوانان و نوجوانان بودند که دعوت من را پذیرفتند و افراد سالخورده به خاطر عمری که در جهل سپری کرده بودند با من مخالفت کردند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس فاطمی با بیان اینکه بهترین راه برای اینکه بتوانیم آموزه های الهی را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم این است که به سراغ کودکان و نوجوانان برویم و آنها را با آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) آشنا کنیم، افزود: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به این حرکت زیبا افتخار می کند که زمینه ای را فراهم کرد تا نوجوانان در طول یک ماه در راه اهل بیت(ع) قدم برداشته و معارف قران و اهل بیت(ع) را یاد گیرند.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تشکر از آستان مقدس قم برای اجرای برنامه های قرآنی متنوع برای دانش آموزان، سلام وزیر آموزش و پرورش را به جمع حاضر ابلاغ کرد و گفت: بسیار خوشحالم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این همه مرتل نوجوان و جوان در یک جا و در شهر مقدس قم جمع شده اند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هر کاری که با اخلاص انجام شد برکت پیدا کرده و ماندگار شده است، گفت: باید بچه‌هایی که با صدای خوش قرآن می خوانند تمرین کنند که از همین سنین کودکی با اخلاص رفتار کنند تا خداوند به کارشان برکت دهد.

برای برگزاری مراسم قرآنی برای نوجوانان در حرم مطهر بانوی کرامت بیش از ۱۵۰ خادم کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س)، اداره مراسمات آستان، اداره اطلاع رسانی و تبلیغات آستان، آموزش و پروش، صدا و سیما و اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان قم تلاش کردند.

گفتنی است در این مراسم بیش از ۲۰۰ نفر از مرتلین نوجوان و جوان حرم مطهر بانوی کرامت و عوامل اجرایی برگزاری مراسم ترتیل خوانی حرم مطهر با اهدای متبرکات فاطمی و لوح تقدیر تجلیل شدند.

ارسال نظرات