۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۰۹۵۱۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه

لزوم ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه تأکید کرد و افزود: ازدواج، تشکیل خانواده یکی از ابزارهای ترویج دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرعامل مؤسسه خیریه الزهرا(س) کاشان، کانون ازدواج‌های آسان، گفت: فعالیت در عرصه ازدواج‌های آسان برای جوانان کار با ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه امام کاظم (ع) می‌فرماید، اوقات خود را به چهار بخش مناجات، کسب روزی حلال، معاشرت با برادران و گذران لذت‌های حلال تقسیم کنید، افزود: اگر بخش آخر حذف شود در بخش‌های دیگر موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: فعالیت در عرصه ازدواج‌های آسان برای جوانان کار با ارزشی است و کانون ازدواج‌های آسان در کاشان یکی از مصادیق لذت حلال را فراهم و به ارتقاء دین کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هر جوانی که ازدواج می‌کند دو سوم دین خود را حفظ کرده است و برای به دست آوردن یک سوم باقیمانده باید تلاش و اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از چالش‌های امروز جامعه نام برد و با تأکید بر درمان آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: یکی از عوامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ اقامه نمازصحیح و با کیفیت است.

وی از ترویج ازدواج‌های آسان و امر به ازدواج در جامعه به عنوان یکی از راهکار‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نام برد و افرود: رهبرمعظم از برگزاری مراسم‌های پرهزینه، جهیزیه‌ها و مهریه‌های سنگین به عنوان موانع سد راه ازدواج آسان جوانان نام برد.

حجت الاسلام والمسلین حسینی فعالیت درعرصه ترویج ازدواج‌های آسان را ترویج ارزش‌های دینی دانست و بر تأسیس کانون‌های همیارخانواده درمساجد تأکید کرد و گفت: فعالیت کانون‌های همیارخانواده درمساجد و ارائه مشاوره‌های مذهبی قبل و بعد از ازدواج یکی از راه‌های ترویج ازدواج‌های آسان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم ترویج ازدواج‌های آسان درجامعه تأکید کرد و افزود: ازدواج، تشکیل خانواده و تکثیرنسل یکی ازابزارترویج دین است.

وی ازدواج و عدم فرزندآوری در جامعه را تنها مشکل اقتصادی ندانست و با اشاره به اینکه یکی از دلایل آن مشکل فرهنگی است ابراز داشت: خیلی از خانواده‌های متوسط جامعه بالای ۵ فرزند دارند و این در حالی است که بسیاری از خانواده‌های معاف از مالیاتی یک میلیارد تومانی فرزند کمتری دارند.

حجت الاسلام علی اصغر پایواره مدیرعامل مؤسسه خیریه الزهرا(س) کاشان کانون ازدواج‌های آسان جوانان در کاشان نیز گفت: این مؤسسه جشن‌های عروسی با ۲ میلیون ریال را از سال ۸۷ آغاز و سال گذشته با ۸۰ میلیون ریال برگزار کرده است.

وی افزود: این مؤسسه از ابتدای فعالیت خود عقد و جشن‌هایی با هزینه ۲ میلیون ریال شامل پذیرایی یکصد نفر مهمان و ارائه خدمات تالار، میوه و شیرینی، آرایشگاه، مزون لباس عروس، گل آرایی ماشین، فیلمبردار، لباس عروس و کارت دعوت با همکاری صنف میوه فروش، آرایشگاه، عکاس و فیلمبردارانجام داده است.

به گفته وی همکاری صنوف میوه فروش، شیرینی پز، آرایشگاه، عکاس و فیلمبردار، صاحبان تالار‌های عروسی و مدیران عامل کارخانجات فرش ماشینی درکاشان با قیمت نیم بها با مؤسسه خیریه الزهرا(س) کاشان، کانون ازدواج‌های آسان درکاشان ازمهمترین دلایل برگزاری ازدواج‌های آسان در کاشان است.

حجت الاسلام پایواره یادآور شد: طی مدت ۱۴ سال گذشته سالانه حدود یکصد جشن عروسی و درمجموع تاکنون یکهزار و ۴۷۸ مراسم جشن عروسی و ۴۶۰ مشاوره برای زوج‌های جوان در کاشان انجام داده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه الزهرا(س) کاشان، کانون ازدواج‌های آسان درکاشان، تعداد ازدواج‌های آسان سال گذشته در شهرستان کاشان توسط این مؤسسه را ۸ مراسم ازدواج اعلام کرد و یادآور شد: این مؤسسه سال گذشته با ۸ میلیون تومان مراسم ازدواج برگزار کرده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات