۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۹۵۱۳
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان خبر داد؛

دفاع ۲ هزار و ۲۹۷ پایان نامه در حوزه علمیه خواهران مازندران

دفاع ۲ هزار و ۲۹۷ پایان نامه در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - خانم اردشیری از ثبت دو هزار و ۲۹۷ پایان نامه دفاع شده در سه رشته تفسیر، فقه و کلام و تحقیقات پایانی در حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد.

خانم فاطمه اردشیری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به عمر کوتاه حوزه علمیه خواهران در کشور، گسترش علم و ظرفیت های به وجود آمده در این مرکز مهم علمی کشور را پدیده ای معجزه گونه و ناشی از تلاش ها و مجاهدت های صورت گرفته در این بخش دانست.

اردشیری، پژوهش را از جمله ارکان مهم فعالیت های علمی حوزه دانست و افزود: به طور حتم تقویت فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه به پرورش طلاب مستعد و توانمند کمک خواهد کرد.

وی به رشد روز افزون پژوهش در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: این پیشرفت ها در بستر برنامه ریزی صحیح و تلاش میدانی مدیران، اساتید و طلاب خواهر حوزه علمیه خواهران به دست آمده است.

اردشیری، رشد فعالیت های پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مازندران را دلگرم کننده دانست و خاطرنشان کرد: امروز این پیشرفت پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان در مقایسه با دانشگاه های استان قابل تقدیر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که توجه به پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه خواهران به طور جدی دنبال می شود، تصریح کرد: خوشبختانه این ظرفیت بالای پژوهشی امروز در میان اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران وجود دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که علیرغم وجود ظرفیت های پژوهشی مناسب در مدرس علمیه استان از این پتانسیل مناسب آن طور که شایسته است بهره گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: انتظار این است که نهاد ها و سازمان  بیشتر از توان و ظرفیت بالا پژوهشی طلاب حوزه علمیه خواهران بهره مند شوند.

خانم اردشیری در ادامه سخنان خود به تألیفات ارزشمند اساتید  و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: تاکنون 50 کتاب و 65 مقاله علمی پژوهشی و علمی تروییج از سوی اساتید و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران مازندران تألیف و به نگارش درآمده است.

وی همچنین به تشکیل شورای پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران از سال 90 تا به امروز تأکید کرد و گفتت: این این مجموعه نخستین شورا پژوهشی درسطح کشور است با حضور نه نفر از کارشناسان و صاحب نظران در رشته علوم اسلامی و انسانی، موفقیت هایی را کسب کرده و طی سال های متمادی رتبه های برتر کشوری را  به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تاکنون دو هزار و 297 پایان نامه دفاع شده در سه رشته تفسیر، فقه و کلام و تحقیقات پایانی در حوزه علمیه خواهران مازندران به ثبت رسیده است، افزود:  علاوه بر این طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران در جشنواره های متعدد حضور داشته و رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

اردشیری تقویت فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه را جز اولویت های این معاونت عنوان کرد و گفت: در همین راستا برگزاری دوره های مهارتی تخصصی و کرسی های علمی  ترویجی با ارائه گواهینامه معتبر برگزار شده و ادامه خواهد یافت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات