۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۷۰۹۵۲۸

طوفان در آمریکای شمالی جان سه نفر را گرفت

طوفان در آمریکای شمالی جان سه نفر را گرفت
توفان شدید عامل مرگ سه نفر در داکوتای جنوبی، مینه سوتا در آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین از آسوشیتدپرس، بادهای شدید و گردباد خسارات گسترده‌ای را در بخش‌هایی از غرب میانه وارد کرد، جایی که مقامات گفتند دور دیگری از هوای شدید در طول یک هفته توفانی سه نفر دیگر را کشته‌اند.

اداره کلانتری شهرستان کندیوهی گفت: در مینه سوتا، یک سطل غلات روی خودرویی افتاد و یک مسافر را در نزدیکی بلومکست را کشت. شهردار پل تن هاکن گفت : یک نفر در سیوکس فالز، داکوتای جنوبی، در نتیجه هوای شدید جان خود را از دست داد، اما جزئیات آن منتشر نشد.

همچنین در داکوتای جنوبی، مایک میلستد، کلانتر شهرستان مینه ها گفت که وندی لپ، 61 ساله، حدود ساعت پنج بعد از ظهر به همراه همسرش در یک وسیله نقلیه به خانه در Wentworth سفر می کرد دچار حادثه دشه و فوت کرد.

در اوایل هفته، توفان ها بادهای مخرب، باران شدید و چند گزارش از گردبادها را به مینه سوتا آورد، جایی که یک هواشناس اعلام کرد حتی توفان از مکزیکو سیتی در روز چهارشنبه در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد که بر خطرات ناشی از تغییر آب و هوای بد تاکید دارد. توفان های بیشتری برای روز آینده از دریاچه های بزرگ بالا تا دشت های بزرگ جنوبی پیش بینی شده بود که می تواند بادهای مخرب و تگرگ به همراه داشته باشد.

کریستی نوم ،فرماندار داکوتای جنوبی اعلام کرد، یک اعلامیه اضطراری صادر کرد و به پرسنل و منابع ایالتی دستور داد تا به جوامع آسیب دیده کمک کنند. گزارش خسارت از 28 شهرستان دریافت شده است.ما قبلاً توفان های زیادی داشته ایم، اما تعداد جوامعی که در حال حاضر تحت تأثیر قرار گرفته اند، قبلاً در ایالت خود ندیده بودیم.

این در حالی است که یک خانه سالمندان در سالم، داکوتای جنوبی، بر اثر کنده شدن بخشی از سقف، آسیب زیادی دیدو ساکنانآنجا تخلیه شدند. توفان برق هزاران مشتری از جمله پردیس دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی در بروکینگز را قطع کرد . در نوم نیز گردباد سقف یک مدرسه را شکست و دیوارها را فرو ریخت.

ارسال نظرات