۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۰۹۵۸۵

حداد عادل: هرسال حدود ۳۰۰ جلد کتاب از نمایشگاه می‌خرم

حداد عادل: هرسال حدود ۳۰۰ جلد کتاب از نمایشگاه می‌خرم
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: معمولا هر بار به نمایشگاه کتاب می‌آیم، حدود ۳۰۰ جلد کتاب می‌خرم و این کتاب‌ها را به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل که به سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده بود در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای این که میزان کتابخوانی دانش‌آموزان بیشتر شود، بچه ها برای درس خواندن باید مجبور بشوند، کتاب بخوانند. دانش‌آموزان ما معمولا از کلاس اول تا کلاس دوازدهم غیر از کتاب‌های درسی کتاب دیگری نمی‌خوانند. جامعه‌ای که این طوری به بچه ها آموزش بدهد، معلوم است در آن جامعه کتابخوانی رشد نمی‌کند. در حالی که هر معلمی به دانش آموزش باید توصیه کند کتاب بخواند.

انتشار جلد هفدهم فرهنگ واژه‌های مصوب

وی درباره اقدامات فرهنگستان زبان و ادب فارسی توضیح داد: این فرهنگستان معادل‌های فارسی برای اصطلاح‌های خارجی را تصویب کرده و امسال شاهد انتشار جلد هفدهم فرهنگ واژه‌های مصوب در این نمایشگاه هستیم. مجموعا بیش از ۶۰ هزار واژه تصویب کردیم که همه در قالب کتاب در دسترس مردم است.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که نمایشگاه را چطور ارزیابی کردید؟ گفت: ارزیابی از نمایشگاه زود است. چون تازه بیست دقیقه است به نمایشگاه آمده‌ام.

وی ضمن مقایسه نمایشگاه مجازی با حضوری اظهار داشت: نمایشگاه مجازی جای حضوری را نمی‌گیرد ولی فروش به صورت مجازی برای کسانی که نمی‌توانند حضوری بیایند مفید است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه چشم در چشم شدن با کتاب و لمس آن با حضور در نمایشگاه میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه یک محیط فرهنگی اجتماعی است و فقط برای خرید کتاب نیست. اینجا یک فضای ارتباط فرهنگی ایجاد می‌شود و انسان به مدت ده روز در فضای فکر و فرهنگ تنفس می‌کند.

ارسال نظرات