۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۰۹۹۹۹
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی مطرح کرد؛

پیشنهاد حاج قاسم برای آزادسازی مهران

پیشنهاد حاج قاسم برای آزادسازی مهران
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: روحانیت در ۵ محور از جمله فرماندهی، پشتیبانی و رزمی تبلیغی حضور داشتند و عامل حرکت رزمندگان بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه به همراه جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی امروز در دیدار با مراجع تقلید گفت: رسالت جهاد و شهادت یکی از رسالت‌های روحانیت است که باور داریم به خوبی انجام شده است.

وی افزود: روحانیت فقط مدعی نبوده بلکه راهبری و امامت عملی را هم بر عهده داشته است و نتیجه‌اش هم این می‌شود که آمار شهدا، جانبازان و آزادگان از همه اقشار بیشتر است، آمار شهدای روحانیت قطعاً بیش از 4هزار روحانی است اما این تعدا شهدایی می باشند که از سوی دو نهاد مرکز مدیریت حوزه و بنیاد شهید روحانیت تایید شده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهدای حوزه منحصر در دفاع مقدس نیست، اظهار داشت: 710 یادواره شهرستانی و 55 کنگره استانی برگزار شده که بسیار تاثیرگذار بوده است همچنین 34 جلد کتاب تهیه و هر روحانی را در سه صفحه معرفی کردیم و در این میان تفاوتی میان شهدا قائل نشدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به تهیه کتب در معرفی شهدای روحانی عنوان کرد: 10 جلد کتاب صوتی و 117 کتاب دیگر توسط کنگره‌ها و یادواره‌های استانی تهیه شده است و بسیاری از آثار دیگری به دست آمده که در کنار کنگره شهدا در نمایشگاهی در روز برگزاری همایش به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس ابراز کرد: روحانیت در 5 محور از جمله فرماندهی، پشتیبانی و رزمی و تبلیغی حضور داشتند و طلاب محرک و عامل حرکت رزمندگان اسلام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با ارائه آماری از شهدای روحانی گفت: ۳۸۸۸ شهید روحانی داریم که بنیاد شهید اسناد طلبه بودن اینها را دارد و حوزه علمیه نیز اسناد تحصیل آنها را ثبت کرده است بیشترین این شهدا 18 سال سن دارند و در این میان از همه مقاطع تحصیلی به شهادت رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان خاطره ای از آزادسازی مهران تصریح کرد: امام فرمود مهران باید آزاد شود اما به دلایلی این کار غیرممکن بود اما حاج قاسم گفت دو گردان داریم که خوب گریه می کند که 90 طلبه رزمی تبلیغی در این گردان بود و با همان گردان ها مهران را آزاد کردند.

گفتنی است 4 خرداد کنگره 4000 شهید روحانی در مصلی قم برگزار می شود که سخنران اصلی برنامه رئیس جمهور است و همزمان در تمام حوزه های علمیه سراسر کشور پخش خواهد شد.

ارسال نظرات