۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۱۰۰۰۵

دولت روحانی مجوز چاپ کتاب کارنامه هاشمی را نداد

دولت روحانی مجوز چاپ کتاب کارنامه هاشمی را نداد
نویسنده کتاب هاشمی با اشاره به ممنوعیت چاپ این کتاب در دولت روحانی گفت: ما در این کتاب هیچ‌گونه انتقاد، تحریف و حتی تقطیع خاطرات و سخنرانی‌های حجت‌الاسلام هاشمی نداریم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلد اول کتاب کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی همزمان با هشتمین روز نمایشگاه کتاب با حضور سعید میرزایی، نویسنده کتاب و جمعی از نویسندگان در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. 

سعید میرزایی، درباره نگارش کتاب کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی اظهار داشت: این کتاب، وقایع تاریخی را روایت می‌کند. با توجه به اینکه آقای هاشمی، یکی از افراد تاثیرگذار بود و در برهه‌های مختلف از انقلاب حضور داشت، امسال کتاب خاطرات سال ۷۷ ایشان منتشر شده است. 

وی با بیان اینکه ما سه سال از سال ۹۰ تا ۹۳ مشغول مطالعه و بررسی اندیشه حجت‌الاسلام هاشمی بودیم، خاطرنشان کرد: کتاب کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی، برگرفته از خاطرات، دست‌نوشته‌ها و مصاحبه‌های ایشان است؛ به طوری که برای نگارش این کتاب حتی مصاحبه‌های آقای زیباکلام و رحمانی را نیز بررسی کردم. 

نویسنده کتاب خاطرات حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه ما سال ۹۶ این کتاب را به وزارت ارشاد دولت وقت دادیم، تصریح کرد: وزیر ارشاد دولت روحانی بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای مجوز این کتاب را صادر نکرد. پس از آن ما نسبت به این تصمیم اعتراض کرده ‌و خواستار اعلام دلایل ندادن مجوز شدیم که متاسفانه آن‌ها از پاسخگویی امتناع کردند.

وی با بیان اینکه در جلد اول کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی، زندگی‌ ایشان را از زبان خودش روایت کردیم، گفت: ما در این کتاب هیچ‌گونه انتقاد، تحریف و‌ حتی تقطیع خاطرات و سخنرانی‌های حجت‌الاسلام هاشمی نداریم، بلکه زندگی‌ هاشمی رفسنجانی را از زبان خودش روایت کرده و مغایرت‌ها را با واقعیت تطبیق دادیم.

میرزایی با اشاره به اینکه کتاب کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی پس از پنج سال ممنوعیت به چاپ رسید، خاطر نشان کرد: جلد دوم و سوم این کتاب نیز در مرحله ویراستاری است که امیدواریم با عنایت وزارت ارشاد به زودی چاپ ‌‌و منتشر شود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات