۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۱۰۰۰۷
دبیر جشنواره علامه حلی خبر داد؛

ارسال بیش از هزار ۸۰۰ اثر به جشنواره علامه حلی

ارسال بیش از هزار ۸۰۰ اثر به جشنواره علامه حلی
حجت الاسلام هاشمی تنکابنی گفت: تعداد 8 هزار و ۸۰ اثر به جشنواره علامه حلی ارسال شده است که از این تعداد، یک هزار و ۸۸۱ اثر به جشنواره پنجم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدموسی هاشمی تنکابنی دبیر جشنواره علامه حلی در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم که قبل از ظهر امروز و با حضور آیت الله مروی عضو شورای عالی حوزه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به آمار شرکت کنندگان در این جشنواره اظهار داشت: در مجموع کل آثار طلاب حوزه های علمیه به این جشنواره در طی ۵ دوره، تعداد 8 هزار و ۸۰ اثر ارائه شده است که از این تعداد 1 هزار و ۸۸۱ اثر به جشنواره پنجم اختصاص یافته است.

دبیر جشنواره علامه حلی در ادامه افزود: از هزار و ۸۸۱ اثر رسیده به جشنواره پنجم، تعداد ۲۶۷ اثر از سوی طلاب حوزه های علمیه خواهران و تعداد هزار و ۶۱۲ اثر از سوی طلاب حوزه های علمیه برادران به دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام هاشمی تنکابنی ابراز کرد: از کل تعداد آثار دوره پنجم، ۶۱ اثر در بخش کتاب، تعداد ۲۳۶ پایان نامه، تعداد ۱۰۱ تحقیق پایانی و تعداد هزار و ۴۸۶ اثر در موضوع مقاله بوده است و از این تعداد، ۴۲۹ اثر از طلاب سطح چهار، ۴۴۲ اثر از طلاب سطح سه، ۶۰۴ اثر از طلاب سطح دو و تعداد ۴۰۶ اثر از طلاب سطح یک بوده است.

دبیر جشنواره علامه حلی همچنین تعداد موضوعات جشنواره پنجم در عناوین تاریخ را ۵۳ اثر، اصول فقه ۲۲۰ اثر، ادبیات ۳۵۶ اثر، اخلاق و تربیت ۱۷۳ اثر، فقه وحقوق اسلامی ۴۴۵ اثر، علوم حدیث و درایه ۲۵ اثر، علوم انسانی ۱۲۷ اثر، تفسیر و علوم قرآنی ۸۰ اثر، کلام ۱۷۸ اثر، فلسفه و منطق ۶۸ اثر و در بخش ویژه ۱۵۶ اثر بوده است.

حجت الاسلام هاشمی تنکابنی در ادامه تشریح کرد: در این میان فقه ۱۲ درصد، فقه و حقوق ۲۴ درصد، ادبیات ۱۹ درصد، ویژه ۸ درصد، کلام ۹ درصد، فلسفه ۴ درصد و اخلاق و تربیت ۹ درصد را به خود اختصاص داده است.

دبیر جشنواره علامه حلی در توضیح تعداد آثار انتخابی جشنواره اظهار داشت: از میان کل آثار ارسالی، تعداد ۸۵ اثر منتخب شدند که ۱۰ اثر در رتبه اول، ۲۰ اثر در رتبه دوم، ۲۳ اثر در رتبه سوم و ۳۲ اثر نیز رتبه شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظرات