۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۰۲۸

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد
کنگره شهدای روحانی مدافع حرم و نخستین یادواره ۳۸ شهید روحانی استان در مصلی امام علی کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از کرمان، کنگره شهدای روحانی مدافع حرم و نخستین یادواره ۳۸ شهید روحانی استان امروز در مصلی امام علی کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام علی شیرازی روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم افزود: روحانیت چهار هزار شهید دارد که یک هزار و ۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده، ۲۲ شهید فرمانده لشکر و تیپ، ۵۰ نفر مسئول تبلیغات و معاونت فرهنگی و ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم و هزاران رزمنده و جانباز و آزاده بوده اند.

وی بیان کرد: روحانیت همواره علم و عمل را با هم آمیخته تا ملت ایران زیباتر از همیشه معتقد به الگوهایی باشد که در میدان عمل مجاهدانه و شهادت طلبانه زیباتر از میدان علم آموزی عمل می کنند.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به ویژگی عاشق شهادت بودن مدافعان حرم ادامه داد: شهدای روحانی مدافع حرم برخی در حد اجتهاد بودند و طلبه معمولی نبودند و برخی رزمندگان در جبهه سوریه استاد درس خارج بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند و در هر رتبه هدف دفاع از دین و ارزش ها بوده است.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به ۲ ویژگی مهاجر بودن و هدایت، شهدای روحانی مدافع حرم اظهار داشت: همه شهدای روحانی مدافع حرم، مهاجر الی الله و مجاهد فرهنگی و نظامی بودند و گام برداشتن در مسیر جهاد روز به روز مقام عرفانی، معرفتی و الهی آنان را بالا برد و در مسیر هدایت رشد کردند و به مقام دوستی ویژه با خدا رسیدند.

وی بیان کرد: به قول سپهبد شهید سلیمانی تا فردی شهید نباشد، شهید نمی شود، انسان تا به رتبه بالای مقام اولیای الهی نرسد شهید نمی شود و شهید روحانی مدافع حرم به این مقام رسیدند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: شهدای روحانی مدافع حرم برای شهادت لحظه شماری می کردند.

وی تصریح کرد: شهید مدافع حرم هم شهید و هم حرم اولیا و حریم اسلام است و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی فرمودند ارزش شهید مدافعان حرم متفاوت از شهید دوران جنگ و مزد آن ۲ برابر شهدای جنگ است، زیرا این شهدا التماس می کردند تا به سوریه بروند، بجنگند و شهید شوند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان: روحانیون در دوران دفاع مقدس از حریم کشور دفاع کردند

سردار حسین معروفی در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم افزود: در حق شهدای روحانی طی این سالها اجحاف شده است و باید مظلومیت روحانیت را در کنار واقعیات بیان کرد تا جلوی یاوه گویی های دشمنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه چهار هزار شهید روحانی در کشور وجود دارد تصریح کرد: این کنگره در چهارم خردادماه جاری در شهر مقدس قم با حضور مسئولان و خانواده معزز شهدا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارا الله استان کرمان تاکید کرد: پیش کنگره شهدای روحانی در شهر حاج قاسم به عنوان اجلاسیه برگزار شد و از ۳۹ شهید بزرگ و قهرمان مدافع حرم امروز در کرمان میزبان ۲۸ خانواده معزز در اجلاسیه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل و فعالیت ۱۰ کارگروه در اجرای تحقق این حرکت معنوی ادامه داد: این اقدام در قالب مکتب سپهبد شهید سلیمانی فرمانده شهیدان دفاع مقدس و شهیدان مدافعان حرم، انجام می شود.

سردار معروفی تصریح کرد: این اجلاسیه یکی از آن موضوعات مهمی است که می تواند تاثیرگذار باشد، زیرا سپهبد شهید سلیمانی قهرمان جهان اسلام دست علما را در ملا عام می بوسید و به آن افتخار می کرد و هیچ خط کشی هم در این زمینه قائل نبود.

وی بیان کرد: سرکشی از ۱۴۵ خانواده شهید قبل از برگزاری اجلاسیه انجام شده که همراه هدیه معنوی مقام معظم رهبری بود.

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده روحانی شهدای مدافع حرم در مصلی امام‌ علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

همچنین در این اجلاس از مجموعه موشن و کمیک موشن "حاج قاسم که من می شناسم" که به همت مرکز تولید و نشر انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان تولید شده بود، رونمایی شد.

ارسال نظرات