۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۱۰۰۳۹
مدیر حوزه علمیه استان خبر داد؛

فعالیت ۱۵ رشته تخصصی جدید در سطح حوزه علمیه مازندران

فعالیت ۱۵ رشته تخصصی جدید در سطح حوزه علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین فلاح از فعالیت ۱۵ رشته تخصصی جدید در سطح مدارس علمیه مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در حاشیه برگزاری نشست علمی فقه و حقوق با موضوع چالش های مردمی در تنظیم قرار داد ها در مدرسه عالی فقه و اصول حضرت قائم(عج) شهرستان نکا، توسعه رشته های تخصصی در مدارس علمیه را یکی از مهم ترین برنامه های این مدیریت اعلام کرد.

وی با بیان این که در طول سال های اخیر شاهد استقبال مناسب طلاب و دانش پژوهان از رشته های تخصصی در حوزه های علمیه بودیم، افزود: همین امر موجب شد تا به تناسبت امکانات و شرایط موجود رشته های تخصصی را در مدارس علمیه تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به این که به دنبال کیفی سازی فعالیت های علمی و آموزشی در مدارس علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزاری نشست های علمی و تخصصی با موضوعات مهم و روز جامعه در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که توسعه رشته های تخصصی یکی از سیاست های مهم مدیریت حوزه های علمیه در سطح کلان است، افزود: در همین راستا مدیریت های استانی نیز با توجه ظرفیت، امکانات و شرایط موجود اقدام به اخذ مجوز برای راه اندازی این رشته ها می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز حوزه در بحث تأمین نیاز های جامعه پیشگام است و در این مسیر از هیچ تلاش علمی فروگذار نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح از تقویت فعالیت های پژهشی و نشست های علمی در موضوع های روز جامعه در سطح مدارس علمیه خبر داد و تصریح کرد: هدف از این نشست ها بررسی علمی مسائل مبتلابه جامعه و ارائه راهکارهای لازم به منظور رفع آنها است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مدارس علمیه ما در مسیر تحول جدی قرار دارند، خاطرنشان کرد: با رویکرد جدیدی که در طی سال های اخیر در سطح حوزه علمیه آغاز شده به زودی شاهد رشد و شکوفایی علمی در سطح همه مدارس علمیه خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که 15 رشته تخصصی جدید در مدارس علمیه استان آماده پذیرش طلبه هستند، تصریح کرد: مهم ترین رشته های تخصصی جدید فقه و اصول، تفسیر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، فقه القضا و حقوق است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات