۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۰۴۹
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

نسبت به خوزستان سیاه نمایی می شود/ نیازمند تبیین در برابر تحریفات هستیم

نسبت به خوزستان سیاه نمایی می شود/ نیازمند تبیین در برابر تحریفات هستیم
امام جمعه اهواز تبیین را نقطه مقابل تحریف دانست و گفت: امروز از خوزستان سیاه نمایی و بزرگنمایی نسبت به مشکلات صورت می‌گیرد؛ وظیفه ما نه تنها تبیین بلکه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در جمع طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم ضمن تسلیت رحلت آیت الله فاطمی نیا و با بیان این که سالیان سال باید حوزه های علمیه تلاش کند تا عالمی چون ایشان را تربیت کند، اظهار داشت: همواره قدردان حضور طلاب و فضلا و اساتید معظم در استان خوزستان و حرم طاهرین هستیم.

امام جمعه اهواز به سرفصل های برخی از تاکیدات طلاب و فضلا در این جلسه اشاره کرد و اذعان داشت: تمام تاکیدات عزیزان،  پیگیری دغدغه‌ها و عمل به پیشنهادات ایشان، نصب العین قرار خواهد گرفت.

وی بر مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با بیان این که خداوند متعال می فرمایند «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا»(آیه 160 سوره انعام)، خاطرنشان کرد: شیطان چند هزار عبادت خود را در یک لحظه بر باد داد؛ این که ما بتوانیم عبادات محدود خود را تا آخر عمر حفظ کنیم نیازمند تلاش و الطاف الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که یازده ماه باید از لحظه لحظه های یک ماه عبادت خویش صیانت نماییم، خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق حفظ اعمالمان را عنایت نموده، ماهی که گذشت را آخرین ماه رمضان عمرمان قرار ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب با بیان این که تحریف می تواند کمر انقلاب را بشکند، اظهار داشت: تحریف دین توانست 30 هزار نفر را به قصد قربت در مقابل فرزند رسول الله(صلی الله علیه و آله) قرار دهد.

سخنران این گردهمایی، تبیین را نقطه مقابل تحریف دانست و با بیان این که نباید دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیریم، اظهار داشت: امروز از خوزستان سیاه نمایی و بزرگنمایی نسبت به مشکلات صورت می‌گیرد؛ وظیفه ما نه تنها تبیین بلکه جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، جهاد تبیین را فریضه و واجبی الهی دانست و ابراز داشت: تبیین واجب الهی فوری، قطعی و فریضه ای عینی است که بر فرد فرد آحاد جامعه واجب است.

امام جمعه اهواز به پیگیری هزار طرح استانی در دفتر امام جمعه خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: هر هفته بیش از 25 میز با حضور مسئولین استانی برگزار می گردد؛ ائمه جمعه نخبگان دینی کشور را برای احصا و جمع بندی مشکلات استانی و شهرستانی و ارائه آن در میان مسئولان بسیج می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان این که نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در صورت مواجهه با بن بست از جانب رهبر فرزانه انقلاب با مسئولان بالادستی نظام ارتباط برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: احصا مشکلات و انتقال آن به مدیران و مسئولین مهمترین رسالتی است که بر عهده ائمه جمعه نهاده شده است.

وی به گستره سفرهای شهرستانی خود و حضور در میان آحاد و اقشار مختلف مردم و سرکشی از مدارس علمیه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نخستین خاکریز مواجهه با مشکلات مردم هستند؛ لذا بر تک تک ایشان لازم است تا دغدغه های ملت را به گوش مدیران و مسئولان نظام برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، احصاء و دسته بندی مشکلات و تقسیم آن برای حل معضلات را نیازمند اهتمام همگانی مسئولان دانست و ابراز داشت: 5 چالش اولویت‌دار استان احصا و در اختیار مدیران و مسئولان استانی قرار گرفته است؛ تقویت همگرایی مسئولان با یکدگیر و پیگیری مداوم دغدغه های استانی همواره در دستور کار دفتر امام جمعه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، راه اندازی دبیرخانه ائمه جمعه و تاسیس چهار کارگروه تخصصی و بهره گیری از ظرفیت فضلا در مواجهه با معضلات فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: نیاز است تا کارگروه تخصصی مشکلات و مسائل فرهنگی در استان با حضور پررنگ طلاب و فضلا راه اندازی و تقویت گردد.

امام جمعه اهواز، پرداختن به مسائل اعتقادی و تقویت توحید در میان مردم را مهم ارزیابی نمود و با تاکید بر این که نحوه تبیین مسائل اعتقادی نیازمند طی دوره های مهارتی و کسب تخصص است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مناطق گوناگون خوزستان با مشکلات عقیدتی مواجه بوده، بهبود آن نیازمند حضور جهادی طلاب و فضلای ارجمند است.

وی بحث بحران آب، ریزگردها و کرونا را از چالش هایی دانست که حضور جهادی طلاب در خط مقدم حادثه، می تواند اثرات ارزشمندی برای آن داشته است، تصریح کرد: با این تحولی که در حوزه های علمیه شکل گرفته، روزنه و بارقه امیدی در راستای تقویت بنیه‌های تبلیغی و بهره‌گیری از ظرفیت طلاب ارجمند فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ضمن تأکید بر اهمیت حضور طلاب فاصل در استان و فعال سازی ظرفیت های ایشان، با بیان این که خاک کفش های شما طلاب را سرمه چشمانم می کنم، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی ملائکه بال خود را زیر پای علما می گسترانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، در بخش پایانی سخنان خود به دغدغه های طلاب و فضلا در موضوعات استانی از جمله مسائل مدیریتی استان پرداخت.

نسبت به خوزستان سیاه نمایی می شود/ نیازمند تبیین در برابر تحریفات هستیم

حجت الاسلام سجادی، در ایتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور پرشور طلاب و فرهیختگان خوزستانی حوزه علمیه قم، با بیان این که اینگونه جلسات باید مستمر و هدفمند برگزار گردد، خاطرنشان کرد: بهتر است جلسات استانی، به صورت فصلی و مبتنی بر موضوعات خاص تخصصی و هدفمند برگزار گردد.

نماینده طلاب و فضلای مسجد سلیمان ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات متناوب نمایندگان طلاب استان با نماینده محترم ولی فقیه، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت طلاب و فضلای خوزستانی قم در مدیریت های فرهنگی ستودنی است.

وی با بیان این که از نماینده محترم ولی فقیه انتظار داریم تا از نیروهای جهادی، مردمی، متواضع و کاربلد برای پیگیری موضوعات فرهنگی استفاده کند، خاطرنشان کرد: پیگیری دغدغه‌های معیشتی طلاب نیازمند اهتمام اساتید و فرهیختگان حوزوی استان از جمله نماینده ولی فقیه است.

حجت الاسلام نجاتی، نیز در سخنانی با تاکید بر این که امروز خوزستان نیازمند اقدامات بلند مدت است، اظهار داشت: خوزستان امروز نیازمند تاسیس پژهشکده ها و کتابخانه های تخصصی و ارتباط با نزدیکترین مرکز علمی یعنی نجف اشرف است تا بتوان در چشم انداز حوزه علمیه و جامعه روحانیت خوزستان اثرات برجسته ای را رقم زند.

نماینده طلاب و فضلای شوش با بیان این که در مدیریت فرهنگی استان، از سرمایه انسانی حوزه علمیه خوزستان غفلت می شود، اظهار داشت: نیازمند برنامه راهبردی بلند مدت برای بهره گیری از ظرفیت های حوزوی در حوزه های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی هستیم، باید همگرایی میان جریانات را تقویت نماییم.

وی با اشاره به این که استان ویژه خوزستان، نیازمند بخش فرهنگی و تبلیغی ویژه ای است، خاطرنشان کرد: در عین بهره مندی از کارگروه‌های تخصصی باید از تمام ظرفیت ها فعال شهرستانی، استانی و منطقه ای بهره مند شویم. تشکیل شورای مشاورانی از طلاب حوزه علمیه یکی از این رویکردهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نجاتی، تاسیس حسینیه و مجموعه فرهنگی ویژه طلاب خوزستانی مقیم حوزه علمیه قم را ارزشمند و دربردارنده آثار تبلیغی و فرهنگی هدفمند در منطقه دانست و ابراز داشت: امیدواریم روحیه مردم داری، ایثار و شجاعت نماینده ولی فقیه در احقاق حقوق ملت، استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام حسین پور نیز در ادامه این جلسه اعتنا و اعتماد به طلاب و روحانیون شهرستان در مسائل فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: نیاز است تا به نظرهای تخصصی طلاب و روحانیون و فعلان فرهنگی توجه داشته باشیم.

نماینده طلاب و فضلای اندیمشک به عقب افتادگی های استان خوزستان در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و شهرسازی اشاره کرد و افزود: مدیریت سیاسی استان باید بتواند نیروهای جهادی و دلسوزان نظام را دور هم جمع نموده و ضمن سازماندهی و پرهیز از سیاسی بازی، سازندگی در حوزه های زیربنایی و فرهنگی استان خوزستان را با قوت در پیش بگیرید.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت تقویت حوزه علمیه خوزستان و بهره مندی از ظرفیت طلاب و فضلای استان تاکید کرد.

دیدگاه ها و نظرات طلاب و فضلا در نشست با نماینده ولی فقیه در استان نیز بدین شرح بوده است:

استفاده از ظرفیت بسیار بالای طلاب جهادی در عرصه علمی، سازندگی و تبلیغی

با پیگیری از بسترسازی تبلیغی از حرکت های جامع و روشنگرانه طلاب حمایت شود.

شناسایی استعدادهای طلاب و بهره گیری از ظرفیت این عزیزان در آسیب‌شناسی های فرهنگی

در کنار تقویت ارتباطات مردمی بر همراهی و همگرایی اداری استان نیز توجه شود.

وضع فرهنگی استان با این حجم از استعدادهای سرزمینی زیبنده خوزستان نیست.

فقر فرهنگی را باید با شکستن انحصار در مدیریت فرهنگی حل کنیم.

متاسفانه در کنار اختلاس سیاسی و اقتصادی، شاهد اختلاس فرهنگی هستیم.

حاشیه امن مسئولان ناکارآمد خوزستان باید برچیده شود.

لزوم چاره جویی برای ریزگردهای خوزستان

متاسفانه از نیروی جوان متعهد و متخصص خوزستانی استفاده نمی شود.

مطالبه طلاب و روحانیون با مسئولان استانی

اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌های علمی طلاب فاضل استان.

مشکلات حوزه‌های علمیه شهرستانی از منظرهای مختلف بررسی و اصلاح گردد.

ارسال نظرات