۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۱۰۰۶۲
امام جمعه ساوه:

تیر مسموم دشمنان اسلام همیشه به سمت روحانیت بوده است

تیر مسموم دشمنان اسلام همیشه به سمت روحانیت بوده است
حجت الاسلام رحیمی با اشاره آمار شهدای روحانیت در عرصه های دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ابراز کرد: به همین خاطر است که همیشه تیر زهرآگین دشمنان به سمت روحانیت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه با اشاره به مناسبت های هفته بویژه سوم خرداد اظهار داشت: این روز بزرگ که روز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار و پیروزی است، روزی به یادگار ماندنی در صفحات تاریخ و برگ زرینی در کارنامه بسیجیان ما است.

امام جمعه ساوه در ادامه افزود: فتح خرمشهر را باید شروعی افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌های «الی بیت المقدس» در جهان اسلام و جهان مستضعفین بدانیم و دقیقا به همین لحاظ رهبر حکیم و توحید اندیش انقلاب اسلامی در بشارتی مهم خطاب به جوانان فرمودند: «جوان‌های عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به کوتاهی ها و تبلیغات سوء دشمنان در مذاکرات خاطرنشان کرد: ما امروز می بینیم در خلال مذاکرات باز کشورهای غربی و اروپایی شانتاژ های تبلیغاتی خود را شروع کرده اند؛ باید گفت امریکا و کشور های غربی چه خیال کرده اند ؟ در طول تاریخ آن قدر نقشه کشیدند تا انقلاب ما، شیعیان و مکتب و ولایت آنان را ویران کنند؛ اما چون  خدا فرمان داده بود این خانه دینی، مکتبی و مذهبی باید ساخته شود و ماندنی است و لذا خواهد ماند.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به برگزاری کنگره 4000 شهدای روحانی در کشور اظهار داشتند؛ با توجه به نسبت آمار جمعیتی کل شهدا، بالاترین آمار شهدا به روحانیت تعلق دارد و به همین خاطر است که همیشه تیر مسموم و زهرآگین دشمنان اسلام همیشه به طرف روحانیت بوده است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان به ارائه آمار تفصیلی از شهدای روحانی از اوائل نهضت مشروطه تا ایام دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداخت و بیان داشت: آمار ارائه شده از تعداد شهدای روحانی از اوائل نهضت مشروطه تا به امروز به این شرح است؛ کنگره ملی  ۳۸۸۸ روحانی، شامل ۳۷۳۹ نفر روحانی شیعه و تعداد ۱۴۹ نفر از اهل تسنن.

وی در ادامه افزود: شهدای عصر مشروطه (از سال ۱۲۷۵) تا وقوع انقلاب اسلامی (در سال ۱۳۵۷) تعداد ۵۷ نفر، شهدای انقلاب اسلامی تا قبل از شروع دفاع مقدس تعداد ۴۰ نفر، تعداد شهدای دوران دفاع مقدس تا پایان سال ۱۳۶۷تعداد ۳۶۴۱ نفر، شهدای پس از دوران دفاع مقدس تاکنون (شهدای ترور) تعداد ۱۱۱ نفر، شهدای پس از دوران دفاع مقدس تاکنون (شهدای مدافع حرم) تعداد ۳۸ نفر، شهدای غیرایرانی که در ایران مدفون هستند ۴۸ نفر و شهدای روحانی مفقودالاثر تعداد ۹۳ نفر.

ارسال نظرات