۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۱۰۰۶۳

افتخارآفرینی طلاب پژوهشگر جامعة‌الزهرا در هشتمین جشنواره علامه حلی

افتخارآفرینی طلاب پژوهشگر جامعة‌الزهرا در هشتمین جشنواره علامه حلی
یازده نفر از طلاب پژوهشگر جامعة الزهرا(س) در هشتمین جشنواره استانی علامه حلی با کسب رتبه‌های اول تا سوم بار دیگر برای این مؤسسه علمی افتخار آفریدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هشتمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در حالی به کار خود پایان داد که طلاب جامعة الزهرا علیهاالسلام با کسب ۱۱ جایزه از رتبه اول تا سوم در زمینه مقاله و پایان نامه، خوش درخشیدند.

بنابر اعلام دبیرخانه این همایش، خانم‌ها وحیده پیشوایی در رشته تفسیر با مقاله (ترجمه) Imam Ali’s (AS) Management Measures to Prevent Conflict During His Rule (تدابیر مدیریتی امام علی (ع) برای جلوگیری از اختلاف در دوران حکومت) با کسب رتبه اول، کوثر السادات هاشمی در رشته کلام با مقاله «سیر تطور کلامی سلفیه» با کسب رتبه اول و انسیه سادات هاشمی در رشته تفسیر با پایان نامه «مفهوم‌شناسی بینات در قرآن کریم» با کسب رتبه دوم در این رویداد علمی پژوهشی حضور یافتند.

نعیمه نجمی نژاد در رشته فلسفه با مقاله «راه حل محقق سبزواری و علامه حسن‌زاده آملی در حل معضل فاعل بالعنایه صدرالمتألهین»، نجمه اله یاری در رشته کلام با پایان نامه «خداشناسی و خداگرایی فطری از دیدگاه علامه مصباح یزدی و مقایسه آن با کهن الگوی خدا از دیدگاه یونگ»، زینب موحدکیا در رشته تفسیر با پایان نامه «بررسی آسیب شناسی فرآیند هنجارپذیری از نگاه قرآن»، کوثر السادات هاشمی در رشته کلام با مقاله «بررسی مقایسه‌ای دو تصویر شیعی از شأن امام (سید مرتضی و قاسم رسی)» و زهرا تاراسی در رشته کلام با پایان نامه «کاربرد عقل و نقل در حوزه خداشناسی از منظر حکمت متعالیه و مکتب تفکیک» نیز به رتبه دوم دست یافتند.

همچنین لیلا ابراهیمی در رشته تفسیر با مقاله «شرح و تحلیلی بر روایت «اُوتِیتُ الکِتَابَ وَ مِثلَهُ مَعَهُ»، اکرم السادات صفائیان در رشته فقه و حقوق با پایان نامه «موعظه، هجر و ضرب در آیه ۳۴ سوره نساء و احکام مترتب بر آن» و زینب طلابکی طرقی در رشته فقه و حقوق با مقاله «تعادل منافع مالک و خریدار در معاملات فضولی در حقوق ایران و فقه امامیه با تطبیق بر کامن‌لا» با کسب رتبه سوم باعث درخشش نام جامعة الزهرا علیهاالسلام در این رویداد علمی پژوهشی شدند.

گفتنی است، ۱۷۳۵ اثر به هشتمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم ارسال شد که از این میان ۱۳۵۶ اثر از برادران، ۱۹۳ اثر از جامعة الزهرا علیهاالسلام و ۱۸۶ اثر از حوزه علمیه خواهران بود.

همچنین برگزیدگان این جشنواره ۸۵ نفر از برادران، ۱۱ نفر از جامعة الزهرا علیهاالسلام و ۷ نفر از حوزه علمیه خواهران بودند که از آنها تجلیل شد.

فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، ادبیات، اخلاق و تربیت، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث، تاریخ اسلام، فلسفه و منطق، کلام اسلامی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین از گروه‌های علمی است که آثار در رشته‌ها و گرایش‌های مربوط به آنها ارسال شده بود.

در این جشنواره، بیشترین مشارکت را گروه‌های علمی فقه و حقوق با ۲۷۴ اثر، اصول فقه با ۲۵۸ اثر و اخلاق و تربیت با ۲۴۳ اثر به خود اختصاص داده بودند. البته گروه علمی علوم انسانی مرتبط با دین نیز با ۱۸۱ اثر جهش خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشت.

ارسال نظرات