۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۱۰۰۶۴

آغاز سلسله رویدادهای آموزشی مربیان مساجد کشور در قم

آغاز سلسله رویدادهای آموزشی مربیان مساجد کشور در قم
سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در شهر مقدس قم به عنوان منطقه یک این رویداد، آغاز شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ‌مسئولان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و مربیان مساجد استان قم در شهر قم به عنوان منطقه یک این رویداد آغاز شد.

در این مراسم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، سید مصطفی موتورچی، رئیس دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ابراز داشت: این سلسله رویدادها را از قم و از حرم حضرت معصومه (س) آغاز خواهیم کرد و در نهایت در حرم امام رضا(ع) در مشهد به پایان خواهیم رساند. سلسله رویدادها آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد در هشت منطقه کشور برگزار خواهد شد و استان قم به تنهایی از جهت تعداد بالای گروه‌ها یک منطقه مستقل خواهد بود.

وی افزود: با حضور آقای سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم و جناب آقای فدایی حسین و آقای محمدرضا آزاد از اساتید برجسته و صاحب نظر تئاتر بچه‌های مسجد، مربیان و گروه‌های مساجد قم یک قدم از دیگر استان‌ها جلوتر هستند و این باعث تمیّز قم از سایر استان‌ها شده‌است.

موتورچی همچنین گفت: فرآیند آموزش مربی در کل کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید.

در ادامه، محمدعلی روزبهانی، رئیس حوزه هنری استان قم ضمن تشکر از کانون فرهنگی مساجد استان برای همراهی در شکل گرفتن جریان تئاتر مردمی بچه‌ها ی مسجد گفت: مسجد همیشه یک نهاد پیشرو بوده است و تشکر می‌کنم از مسئولان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کشور که کمک کردند که اتفاق خوبی که در نمایش قم در سطح مساجد رقم خورده، دیده شود.

همچنین احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم گزارشی از فعالیت‌های دفتر مردمی بچه‌های مسجد در ۶۸ مسجد این استان ارائه نمود.

ارسال نظرات