۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۱۰۰۶۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آزادسازی یارانه چند کالا منجر به افزایش قیمت سایر اقلام نشود

آزادسازی یارانه چند کالا منجر به افزایش قیمت سایر اقلام نشود
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: آزادسازی یارانه‌ها مختص به چند قلم کالای خاص است و نباید به بهانه آن، قیمت سایر کالاها نیز گران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان با تأکید بر رعایت اخلاق اسلامی و انسانی در مناسبات مختلف و مواسات و همدردی در برابر مشکلات، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم با یکدیگر رفتار عادلانه و اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم به کمک یکدیگر بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: در جامعه ما متأسفانه گاهی اوقات گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی نسبت به هم رفتار عادلانه و عاقلانه ندارند؛ به‌گونه‌ای که تا جناحی قدرت می‌یابد طرف مقابل را به‌کلی از میدان بیرون می‌کند و حتی اگر در مجموعه و اداره‌ای فردی توانمندی‌های خوبی داشته باشد به دلیل همین گرایش‌های جناحی از توانمندی او استفاده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: درست است که در سطح کلان و مدیریتی باید کسانی بر سر کار باشند که با دولت و جناح حاکم همفکر باشند؛ اما در سطوح پایین‌تر و یا مجموعه‌های تخصصی نیاز نیست همه از نظر سیاسی و جناحی هم‌فکر باشند بلکه باید از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها استفاده کرد.

وی با تأکید بر مواسات و همدردی و همراهی با مردم و جامعه، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم در گرفتاری‌ها و سختی‌ها در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم نه اینکه اگر در جامعه کالایی کم شود فوراً عده‌ای اقدام به ذخیره و احتکار آن کالا کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه طبق روایات دینی کسی که به دیگران رحم نکند فردای قیامت مورد ترحم الهی قرار نمی‌گیرد، گفت: کسی که کالای مورد نیاز مردم را احتکار کرده و به آن‌ها رحم نمی‌کند فردای قیامت مورد شفاعت قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: یارانه دولت بر روی برخی کالاها، از منابع مردم و متعلق به همه آن‌ها است؛ ازاین‌رو کسی حق ندارد جنس سهمیه‌ای و یارانه‌ای را به نرخ آزاد بفروشد و اگر این کار را بکند علاوه بر تخلف قانونی، مرتکب گناه و معصیت شده است؛ زیرا حق مردم و بیت‌المال را ضایع کرده است.

وی اظهار کرد: مردمی سازی یارانه‌ها اقدام مناسبی بود که دولت سیزدهم آن را انجام داد و همه متفق‌القول هستند که این اقدام باید زودتر نیز انجام می‌شد و به فضل الهی آثار مثبت اجرای این طرح در زندگی مردم به‌ویژه محرومان مشهود خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با قدردانی از همکاری مناسب مردم در اجرای این طرح، افزود: در خراسان شمالی شاهد همراهی کامل مردم در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها هستیم که باید برای این همکاری و همراهی از همه مردم استان تشکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این تذکر هم لازم است که آزادسازی یارانه‌ها مختص به چند قلم کالای خاص است؛ لذا باید مراقبت و نظارت صورت گیرد و متولیان امر اجازه ندهند به بهانه آزادسازی قیمت برخی کالاها، قیمت سایر کالاها نیز گران شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات